امروز یکشنبه؛

کیشیدا به فوکوشیما رفت

کیشیدا به فوکوشیما رفت

نخست وزیر ژاپن در اولین بازدیدش در این مقام از نیروگاه اتمی آسیب دیده فوکوشیما، اعلام کرد که برای بازسازی منطقه، غیرفعال کردن و برچیدن این نیروگاه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «فومیو کیشیدا» نخست وزیر جدید ژاپن امروز یکشنبه از نیروگاه هسته ای فوکوشیما در این کشور که پیشتر توسط زلزله و سونامی آسیب دیده بود، بازدید کرد.

فومیو در این دیدار خطاب به مسئولین این نیروگاه، گفت: چنانچه بخواهیم منطقه را بازسازی کنیم، غیر فعال کردن و برچیدن کامل رآکتور هسته ای نیروگاه ضروری است، بنابراین من می خواهم ببینم که شما یک رابطه محرمانه با مردم محلی در حین ادامه کار دارید.

نخست وزیر ژاپن با اهدای گل در بازدید از مزار قربانیان فاجعه سال ۲۰۱۱ در شهر «نامی» که در نزدیکی نیروگاه هسته ای قرار دارد، به آنها ادای احترام کرد. فاجعه نیروگاه اتمی فوکوشیما منجر به کشته شدن بیش از ۱۵ هزار نفر، آواره شدن هزاران نفر دیگر و نابودی نیروگاه شد.

زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ میلادی، سبب فاجعه اتمی فوکوشیما و نشت مواد رادیو اکتیو شد. متخصصان، این حادثه را بعد از حادثه چرنوبیل بزرگ‌ترین فاجعه اتمی تاریخ می‌دانند.

پاکسازی منطقه و این نیروگاه از آن سال آغاز شده و تاکنون ادامه دارد اما همراه با آلودگی های زیست محیطی فراوانی از جمله در آب های دریا و اقیانوس بوده است به طوری که ژاپن با رهاسازی مقادیر زیادی از آب های آلوده به مواد رادیواکتیو در دریا، صدای کشورهای همسایه از جمله کره جنوبی را درآورده است.

کد خبر 5329407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha