۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۸:۰۹

با بالا گرفتن اختلافات؛

بلاروس سفیر فرانسه را اخراج کرد

بلاروس سفیر فرانسه را اخراج کرد

سفیر فرانسه در مینسک به درخواست دولت بلاروس این کشور را ترک کرده است حال آنکه احتمال می رود یکی از دلایل این اقدام، میزبانی وی از جمعی از مخالفان دولت بلاروس باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه از اخراج سفیر این کشور از بلاروس خبر می دهد. آنگونه که سفارت فرانسه در مینسک می گوید «نیکلا دو بویان دلاکوست» در حال حاضر بلاروس را ترک کرده است.

همزمان گفته می شود که بلاروس نیز سفیر خود را از پاریس فراخوانده است. اینکه چه مسئله ای منجر به اخراج سفیر فرانسه شده است به طور رسمی اعلام نشده اما سفارت این کشور در شهر مینسک می گوید که وی روز چهارشنبه گذشته میزبان نمایندگان یک سازمان غیردولتی بوده که به تازگی مشمول ممنوعیت فعالیت شده اند.

البته، رسانه های محلی علت اخراج سفیر فرانسه را عدم تقدیم استوارنامه وی به «آلکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس اعلام کرده اند.

«جولی فیشر» سفیر آمریکا هم در ماه اوت از بلاروس اخراج شده بود.

رابطه بلاروس و اغلب کشورهای غربی از بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته که طی آن لوکاشنکو برای ششمین دور متوالی برنده شد؛ به تیرگی گرایید. انتخاب مجدد لوکاشنکو اعتراضات مردمی را در پی داشت که غرب تلاش کرد آن را به نفع تحکیم دیوار دفاعی ناتو در کشورهای پیرامون روسیه، مصادره کند.

کد خبر 5330134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha