۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۹:۲۵

مدیرکل هواشناسی استان زنجان:

دمای هوای زنجان سردتر می شود

دمای هوای زنجان سردتر می شود

زنجان-مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای استان زنجان طی چند روز آینده بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت و هوا سرد می‌شود.

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: آسمان زنجان صاف تا قسمتی ابری بوده و وزش شدید باد برخی از مناطق استان را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در برخی از مناطق بیشتر خواهد بود، اظهار کرد: در این میان به مردم توصیه می‌شود در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده تردد نکنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: تا پایان هفته بارشی برای استان پیش بینی نمی‌شود و امیدواریم طی ماه آینده شاهد بارش خوب در استان باشیم.

رحمان نیا به وضعیت دمای هوای استان طی چند روز آینده اشاره کرد و ابراز داشت: در استان شاهد کاهش دمای کمینه به صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد خواهیم بود که در این میان احتمال خسارت به محصولات و تاسیسات کشاورزی وجود دارد.

وی افزود: دمای هوای استان زنجان بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت و هوا سرد می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان ابراز کرد: هوای سرد محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند بنابراین کشاورزان حتماً نسبت به جمع آوری محصولات خود اقدام کنند.

رحمان نیا گفت: جمع آوری و انتقال محصولات برداشت شده به محل‌های مناسب، استفاده از تهویه مناسب، تنظیم دما و تامین سوخت سالن‌های پرورش قارچ، گلخانه‌ها و انبارها و سالن‌های مرغداری، برداشت سریع محصول انگور و جمع آوری کشمش‌های خشک شده در و انتقال به محل مناسب، عایق بندی و محافظت از کندوها و اجتناب از استقرار آنها در ارتفاعات مورد توجه قرار گیرد.

وی به دمای فعلی شهر زنجان اشاره کرد و افزود دمای فعلی شهر زنجان ۷ درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چند درجه سانتی گراد کاهش یافته است.

کد خبر 5330190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha