۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۸

جانشین قرارگاه صنعتی پدافند غیرعامل کشور خبر داد؛

ارسال آئین‌نامه‌های تهدیدات سایبری و نظام پدافند شیمیایی به صنایع

ارسال آئین‌نامه‌های تهدیدات سایبری و نظام پدافند شیمیایی به صنایع

اراک- جانشین قرارگاه صنعتی پدافند غیرعامل کشور گفت: آئین‌نامه‌های مربوط به تهدیدات سایبری و نظام پدافند شیمیایی به صنایع ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا محمدی ظهر دوشنبه در نشست قرارگاه پدافند صنعتی استان مرکزی با بیان اینکه عمده تهدیدهای صنایع مربوط به ضعف در ایمنی بهداشت (اچ اس ای) است اظهار کرد: باید تمامی موارد شناسایی و برای جبران آن برنامه هدفمندی مدنظر باشد.

وی با تاکید بر اینکه نقش پدافند غیرعامل پس از شیوع ویروس کرونا باید برجسته‌تر شود، گفت: مقوله بهداشت، ایمنی و محیط زیست سه مؤلفه جدی است که با تعامل و همکاری پدافند غیر عامل، سازمان صمت و مجموعه بهداشت و سلامت باید به‌صورت اصولی محقق شود و با تشکیل کارگروه استانی مباحث ایمنی به‌صورت یکپارچه مدیریت و اقناع‌سازی شود.

جانشین قرارگاه صنعتی پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد نیز باید به موارد مربوط به تدوین استانداردهای صنایع که تاکنون مغفول مانده را شناسایی کرده و مجموعه کاملی از استانداردهای بهداشت ایمنی و محیط زیست برای حوزه صنعت و تولید تدوین شود.

محمدی عنوان کرد: گردآوری آخرین وضعیت سطح بندی واحدهای صنعتی استان در حوزه ایمنی، بهداشت و سلامت امری حیاتی است تا اقدامات لازم در زمینه پدافند غیر عامل صنعتی کشور بر اساس آن دیده شود و صنایع بتوانند از اعتبارات برای هزینه‌کرد مأموریت‌های خود بهره ببرند.

وی گفت: آئین‌نامه‌های مربوط به تهدیدات سایبری و نظام پدافند شیمیایی به صنایع ارسال شده است تا راهکارهای اعلام خطر در این راستا ارائه شوند چرا که برنامه‌های ابلاغی نیمه اول امسال در خصوص آسیب‌شناسی مخاطرات، مصون سازی، آموزش و برگزاری رزمایش‌ها برای سایر استان‌ها انجام شده است.

جانشین قرارگاه صنعتی پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: برگزاری دوره آموزش مجازی پدافند غیرعامل برای تمام شهرک‌های صنعتی و اقدامات مربوط به بهداشت، ایمنی و محیط زیست از سوی مدیران صنایع نیازمند فرهنگ‌سازی است.

محمدی اظهار کرد: نوع نگرش حاکمیت به ساختار پدافند غیرعامل کشور رو به رشد است و با این روند شاکله احیاگر با ورود افراد تخصصی و کیفیت بخشی به آموزش‌ها جریان می‌یابد.

کد خبر 5330761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha