۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۲۳:۵۳

در ابوظبی صورت گرفت؛

گفتگوی وزیرخارجه عراق با نماینده ویژه آمریکا درامور ایران

گفتگوی وزیرخارجه عراق با نماینده ویژه آمریکا درامور ایران

وزیر خارجه عراق با «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرد و دو طرف در ارتباط با برخی تحولات منطقه گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واع، «فؤاد حسین»، وزیر خارجه عراق با «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرد.

گفته شده این دیدار روز دوشنبه و در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی صورت گرفته و در آن تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و همچنین واقعیت روابط ایران و آمریکا و برخی موضوعات دوجانبه بحث و بررسی شده است.

در این دیدار همچنین وزیر خارجه عراق بر افزایش ثبات، استفاده از فرصت‌ها و مکانیزم‌های هماهنگی تأکید کرد و گفت: عراق، شیوه کاهش تنش را در پیش می‌گیرد، چون کاهش تنش، منافع همه طرف‌ها را به همراه دارد و بر امنیت و صلح در منطقه و همسایگان عراق تأثیر خواهد گذاشت.

وزیرخارجه عراق به انتخابات پارلمانی کشورش نیز اشاره کرد و در این ارتباط گفت: این انتخابات بازتاب مطالبات مردمی و نشانگر اهتمام نیروهای ملی‌گرا برای موفقیت در روند انتخابات بود.

اظهارنظر وزیرخارجه عراق درباره انتخابات در کشورش در حالی عنوان شده که به دنبال اعلام نتایج انتخابات پارلمانی عراق که دهم اکتبر ۲۰۲۱ میلادی مصادف با یکشنبه ۱۸ مهرماه جاری در سراسر این کشور برگزار شد، موجی از اعتراض‌ها به شمارش آرا را به دنبال داشت، از همین رو کمیسیون عالی انتخابات عراق مجبور شد به خواسته‌های معترضان جهت شمارش آرا به صورت دستی تن دهد.

با این حال نماینده آمریکا نیز در این دیدار از «نقش مهم عراق در منطقه، تلاش برای برقراری ارتباط بین کشورهای منطقه به منظور حل اختلافات از طریق گفت‌وگو و مسیرهای مسالمت‌آمیز» قدردانی کرد و خواستار تداوم نقش فعال عراق در منطقه شد.

کد خبر 5330954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha