۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۱

ضمن محکوم کردن حمله تروریستی داعش؛

والی قندهار از مجروحان حمله مسجد شیعیان این شهر عیادت کرد

والی قندهار از مجروحان حمله مسجد شیعیان این شهر عیادت کرد

والی ولایت قندهار ضمن عیادت از مجروحین حادثه تروریستی مسجد «بارگاه فاطمیه» در این شهر، حمله مذکور را خلاف ارزشهای اسلامی و غیرقابل بخشش عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، « محمد یوسف وفا» والی قندهار از مجروحین حادثه تروریستی مسجد «بارگاه فاطمیه» قندهار، در بیمارستان میرویس عیادت کرد.

وی حمله تروریستی مذکور را خلاف ارزشهای اسلامی و غیر قابل بخشش دانست و گفت که بین همه اقوام و مذاهب هیچ تفاوتی وجود ندارد.

حمله به مسجد «بارگاه فاطمیه» قندهار که جمعه گذشته رخ داد، یک هفته بعد از حمله مشابه به مسجد «گذر سیدآباد» در قندوز صورت گرفت و مسئولیت هر دو جنایت تروریستی را نیز داعش بر عهده گرفته است.

افزون بر ۶۰ نفر در حمله تروریستی قندهار به شهادت رسیدند، حال آنکه شمار مجروحان نیز به دهها نفر می‌رسد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله تروریستی به مسجد شیعیان ولایت «قندهار» افغانستان را به شدت محکوم کرد و خواستار سپردن بانیان این اقدام به پیشگاه عدالت شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز پیشتر در بیانیه‌ای جداگانه انفجار تروریستی در مسجد شیعیان در قندهار افغانستان را محکوم کرده و مجازات عاملان آن را خواستار شده بود.

از سوی دیگر، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به این انفجار واکنش نشان داد و گفت: بار دیگر گروه تروریستی و وهابی داعش جنایت وحشیانه دیگری را رقم زد. چنین جنایات سازمان یافته‌ای اقتضا می‌کند که اقدامات گسترده و فوری اتخاذ شود. آمریکا با به جا گذاشتن قاتلان و کشتار و ویرانی به دنبال انتقام از شکست و ناکامی خود در افغانستان است.

کد خبر 5331622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      0 0
      عزت مسلمین دروحدت است وشیعه پرچمداروحدت تمام مسلمین جهان منطق شیعه اصلان کشتو کشتارنیس رحم ومروت ومهربانی منطق ماست