۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه مطرح کرد؛

ولایتمداری ویژگی برجسته منتظران ظهور

ولایتمداری ویژگی برجسته منتظران ظهور

کرمانشاه- مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: ولایتمداری ویژگی برجسته منتظران ظهور است و می توان برای معرفی نمونه بارزی از تبعیت از ولی فقیه در عصر حاضر به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد.

حجت الاسلام صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتظار موعود و منجی یک اعتقاد جهانی و غیر محدود به شیعیان بوده و در تمام ادیان آسمانی وعده ظهور منجی یک امر قطعی و ضروری است.

وی افزود: هر دینی که دارای ریشه الهی است اعتقاد به منجی در آن وجود داشته و این امر جز ضروریات محسوب می‌شود.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: در نظام اعتقادی اسلام مقوله منجی به شکل جدی وجود دارد و پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) در فرصت‌های مختلف و به روش‌های گوناگون وعده ظهور منجی را مطرح و جزئیات کیفیت ظهور، زمان و مکان ظهور، وقایع قبل و بعد و حین ظهور را بیان کردند.

ایرانی بیان کرد: انتظار به معنای یک جا نشستن و انفعال نیست بلکه به معنای تکاپو، زمینه سازی و فراهم کردن زمینه لازم برای ظهور است و در نگاه شیعه منتظر کسی است که بیشترین اقدام و تلاش را برای مناسب شدن شرایط ظهور انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) را می‌توان به عنوان منتظر واقعی به مناظران امام زمان (عج) معرفی کرد که در راستای زمینه سازی برای ظهور انقلاب و نظام اسلامی را ایجاد کرد و امام خمینی (ره) افق انقلاب اسلامی را اتصال به ظهور حضرت مهدی (عج) مطرح کردند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه اضافه کرد: منتظر واقعی اهل اقدام، عمل و حرکت برای ظهور است و بالاترین منتظران امام خمینی (ره)، شهدا، مقام معظم رهبری و سربازان انقلاب اسلامی هستند.

ایرانی ادامه داد: بالاترین وظیفه منتظران در عصر حاضر تبعیت از ولی زمان است و در زمان غیبت امام زمان (عج) منتظران باید از مقام معظم رهبری تبعیت کنند و امام صادق (ع) برای بیان ویژگی منتظر سلمان را مثال می‌زدند.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) در بیان ویژگی برجسته سلمان فرمودند سلمان خواسته‌های درونی خود را با خواسته امیرالمومنین (ع) به عنوان امام زمان خود تنظیم می‌کردند و باید ولایتمدار بودن را از ویژگی‌های برجسته منتظران برشمرد و اگر کسی نتواند از ولی فقیه تبعیت کند در تبعیت از امام زمان (عج) با مشکل مواجه خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: نمونه بارز تبعیت از ولی فقیه در عصر حاضر شهدا و به خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که در وصیت نامه خود عاقبت بخیری را تبعیت از رهبر معظم انقلاب و ولی فقیه بیان کرد.

کد خبر 5333864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha