۳ آبان ۱۴۰۰، ۸:۳۴

پور ابراهیمی در گفتگو با مهر:

دولت جلوی عرضه بیش از حد اوراق قرضه را بگیرد/بازار بورس کشش ندارد

دولت جلوی عرضه بیش از حد اوراق قرضه را بگیرد/بازار بورس کشش ندارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بازار کشش عرضه این حجم از اوراق  قرضه را ندارد، گفت: اولین اقدام دولت در مدیریت بازار بورس باید جلوگیری ازعرضه بیش از حد اوراق قرضه دولتی باشد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر لزوم مدیریت بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه باید به صورت حرفه‌ای و منطقی اداره شود. تصمیمات دولت سیزدهم در مدیریت بازار سرمایه باید کارشناسی شده و علمی باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تیم شورای عالی بورس و سازمان بورس در حال تغییر و تحول است، گفت: باید فرصت بدهیم تا تیم سازمان بورس تغییر کند تا جهت گیری های کارشناسی و منطقی بر سازمان حاکم شود. علاوه بر این با تغییرات در شرکت‌های زیرمجموعه بازار بورس در حوزه بورس کالا، بورس انرژی و فرابورس شاهد ساختاری جدیدی خواهیم بود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت فعلی باز ار بورس اظهار داشت: اولین اقدام دولت سیزدهم در مدیریت بازار بورس باید جلوگیری از عرضه بیش از حد اوراق قرضه دولتی باشد. بازار کشش عرضه این حجم از اوراق قرضه را ندارد.

وی تصریح کرد: بازار سرمایه فقط محل تامین مالی دولت نیست و متعلق به همه بنگاه‌های اقتصادی است اگر حضور دولت در این حوزه انحصاری باشد در بازار بورس تحولی ایجاد نمی‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی تصمیم گیری درباره قیمت گذاری‌های دستوری را دومین اقدام دولت برای ساماندهی بازار بورس خواند و گفت: در این حوزه اقداماتی را دولت با همکاری مجلس آغاز کرده است. در حوزه خودرو تصمیماتی اتخاذ شده تا قیمت گذاری این کالا از حالت دستوری خارج شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بزرگترین حمایت دولت از بازار سرمایه عدم دخالتش در بازار بورس است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در خصوص قیمت گذاری خودرو گفت: قیمت گذاری دستوری در حوزه خودرو موجب شده دو کارخانه خودروساز با زیان انباشته مواجه شوند، اگر اداره بازار خودرو به همین شکل ادامه یابد امکان ادامه فعالیت خودروسازان وجود ندارد.

وی گفت: تصمیم دولت و مجلس این است که قیمت خودرو باید به تعادل منطقی برسد. بهای تمام شده خودرو به خاطر سوءمدیریت افزایش یافته و در واقع بهای خودرو هزینه ناکارآمدی مدیریتی این شرکت‌های تحت سیطره دولت است.

محمدرضا پورابراهیمی تصریح کرد: جالب این است که کارخانه‌های خودروساز علاوه بر قیمت تمام شده که بهای ناکارآمدی آنهاست خواستار سود منطقی نیز هستند. این در حالی است که قیمت خودروی سواری در کشور ما معادل خودروهای شاسی بلند خارجی است. با پدیده قیمت بالا و کیفیت پایین خودرو مواجهیم که قیمت گذاری دستوری به این چالش‌ها اضافه شده است.

کد خبر 5334207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      9 0
      بزرگترین حمایت دولت از بازار سرمایه عدم دخالتش در بازار بورس است.
    • مال باخته بورس کزایی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      9 1
      آقای ابراهیمی خودشمایکی از عوامل اصلی ریزش بورس هستی.هر سری به یک طرف غش میکنید .4تابه نعل میزنید دوتابه میخ.خواهشا دست ازسر بورس بردارید.زندگی مردم رامتلاشی کردید با این علم و درس اکابری
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      3 2
      سلام معاملات الگوریتمی بلای بزرک بورس شدهاست ومعاملات الگوریتمی باعث شکاف نابرابری وظلم بهکسانیشدهاست کهدسترسی به این ابزار ندارند کلیه معاملات الگودیتمیباید تعطیل وجاوانها کرفته شود
    • حسین IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      6 3
      اوراق قرضه رباست اقای رئیسی از شما توقع می رفت ربا را از بین ببرید حالا کاهش ندادید هیچ ،در حال افزایش ان هم هستید ربا خانه خراب کن است بورس را هم همین ربا درحال تباه کردن است اقای رییسی بجای سفرات استانی بشینید ببینید رییس بانک مرکزی شما چه کارهای ضد اسلامی می کند
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      8 4
      گند زدید به همه چی ، دین و ایمان و عقیده و اعتماد مردم را گرفتید . فقط تز های بی مطالعه می دید . خدا به حق خون شهدای عزیز مردم را از دست اینهمه درد نجات بده . ان شاءالله فقط بدانید با گفتن و حرف زدن کار درست نمی شه مردم دارن به ستوه میاین یک فکری بکنید
    • shs IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      12 5
      بورس واسه دولت قبلی و فعلی شده فقط منبع درآمد واسه دولت به جای راه حل اساسی واسه کسری بودجه از راهی به جز جیب مردم راهی پیدا نکردن کاری هم ندارن که با سرمایه مردم دارن چیکار میکنن با اومدن دولت جدید ارز 15 درصد و کالاهای مصرفی بیش از 30 درصد گرون شد ولی بورس بدتر شده
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      9 0
      مجلس میگفت دولت قبل ناکارآمده .شما که کارامدید مشکل مردم رو حل کنید
    • درد IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 0
      پرو قیافه حق به جانب گرفتی بی همه چیز
    • مهدی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      1 0
      خدا ازتون نگذره که چقدر دروغ به ملت گفتید ، مگه شماها نبودید که مردم به دستوری بدون بازار اعتراض داشتند و همگی انکار میکردید ، حالا خودتون دارید حرف دستوری بودن رو میزنید
    • جواد IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 0
      مقصر خود مردم هستند که در مقابل این دزدها سکوت کرده اند