۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴

با حضور سرپرست آموزش و پرورش برگزار شد؛

افتتاح بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان ابتدایی

افتتاح بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان ابتدایی

بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان ابتدایی با رویکرد توسعه مهارت‌های بنیادین و ترویج سبک‌زندگی فعال افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین افتتاحیه بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان ابتدایی با رویکرد توسعه مهارت‌های بنیادین و ترویج سبک‌زندگی فعال با حضور علیرضا کاظمی، سرپرست آموزش و پرورش و مسئولانی از وزارت ورزش و جوانان در سالن فاطمه الزهرا (س) شهر ری برگزار شد.

وی بیان کرد: بالاترین وظیفه ما اجرای سند تحول بنیادین که میثاق بین ما و ملت و بین ما و مقام معظم رهبری است و در دستور کار خود و مهم‌ترین تکلیف خود می‌دانیم. سند تحول بنیادین راهبرد رسیدن به اهداف این سند را توجه به سلامت تربیتی می‌داند که یکی از مهم‌ترین ساحت‌های آن، ساحت تربیت زیستی و بدنی است.

کاظمی با بیان اینکه سلامت روان در گرو سلامت جسم است، افزود: اگر سلامت روان نداشته باشیم قطعاً در ساحت‌های تعلیم و تربیت توفیقی نخواهیم داشت. سند تحول بنیادین راهبرد تحقق ساحت‌های تربیتی را ایجاد موقعیت‌های تربیتی در تمام عرصه‌ها ارائه کرده است و بزرگترین مشکل امروز ما تمرکز بر دانش است اما لازمه رفتارهای تمام ساحتی، موقعیت‌های تمام ساحتی است.

وی گفت: وزارتخانه هرگز المپیادها و جشنواره‌های ورزشی را به تنهایی مورد توجه قرار نداده و حرکت خود را از کف مدرسه آغاز کرده است. وزارت آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند این فرهنگ را نهادینه کند. باید اولیا به کمک ما بیایند. ما آغازگر این فرهنگ هستیم اما فعالیت تربیتی جامعه باید از طریق شهرداری‌ها و خانواده‌ها و وزارت ورزش و تمام دستگاه‌ها ایجاد شود.

سرپرست آموزش و پرورش گفت: در راستای ترویج ورزش در بین دانش آموزان اعم از ورزش صبحگاهی، مدرسه پویا، طرح کوچ، انجمن‌ها و کانون‌های ورزشی مدارس و مدرسه قهرمان، برنامه هایی داریم و تمام این فعالیت‌ها مدرسه‌ای است و اوج فعالیت‌های فوق برنامه‌ای دانش آموزان ما در تابستان شکل می گیرد.

وی گفت: این وزارتخانه برای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین، با جدیت کار را دنبال می‌کند. تا پایان سال تحصیلی جاری دستاوردهای سواد حرکتی را در بین دانش آموزان به طور عینی خواهیم دید،

کاظمی اظهار کرد: ما انتظار داریم با توجه به جذابیت تربیت بدنی برای دانش آموزان، صرفاً تمرکز این طرح بر ساحت تربیت بدنی نباشد و تلفیقی از ساحت‌های دیگر هم در این مجموعه دیده شود. می‌توانیم این مجموعه را با شعارهای انقلابی و دینی و اجتماعی و… تلفیق کنیم و از دل سواد حرکتی، جنبه‌های اعتقادی و دینی و مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان را ارتقاء دهیم.

کد خبر 5336326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha