۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۴۹

مدیر تعاون روستایی هرمزگان:

۹۱ هزار تن محصول از کشاورزان هرمزگان خریداری شد

۹۱ هزار تن محصول از کشاورزان هرمزگان خریداری شد

بندرعباس - مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان گفت: ۹۱ هزار تن محصول از کشاورزان هرمزگان به صورت توافقی و تضمینی طی هفت ماهه اول سال ۱۴۰۰ خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیروس اسدپور اظهار کرد: طی سال های اخیر اقدامات خوبی در حوزه تقویت تشکل های بخش کشاورزی و خرید محصولات کشاورزی انجام شده است.

وی افزایش کیفیت محصولات تولیدی و حمایت از تولیدکننده بخش کشاورزی و مصرف کننده را از مزایای عمده خریدهای توافقی وتضمینی محصولات کشاورزی دانست و ابراز داشت: خرید های تضمینی و حمایتی محصولات به منظور حمایت از کشاورزان به صورت فصلی انجام می‌شود که تعاونی های روستایی با توجه به امکانات، تجهیزات و همچنین گستردگی آن در تمام نقاط استان یکی از بازوان قدرتمند دولت در این زمینه هستند.

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان تصریح کرد: محصولاتی که به صورت توافقی از کشاورزان و بهره برداران این حوزه خریداری و میان مصرف کنندگان نهایی توزیع می شود، محصولات کشاورزی و دامی تولیدی در سطح استان را در بر می‌گیرد که شامل انواع محصولات زراعی، باغی، نهاده های دامی و کشاورزی است.

اسدپور گفت: در مجموع میزان خرید توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی در این مدت بیش از ۹۱ هزار تن بوده که عمدتاً شامل محصولات زراعی می شود.

وی افزود: در این مدت ۲۳ هزار و ۳۰۰ تن محصول کشاورزی بصورت توافقی و ۶۸ هزار تن محصول شامل ۲۴ هزار تن گندم و ۴۴ هزارتن محصول پیاز به صورت تضمینی توسط ۹ مرکز از کشاورزان هرمزگان خریداری شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان ادامه داد: در این مدت در حوزه احداث صنایع بسته بندی، سردخانه و کارهای زیرساختی دیگر اقدامات خوبی در استان انجام شده که بزودی شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

کد خبر 5338233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha