۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۱۳

یافته‌های رویداد پیشگام می‌تواند به پیشگیری از وقوع جرم کمک کند

یافته‌های رویداد پیشگام می‌تواند به پیشگیری از وقوع جرم کمک کند

قزوین - سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: نتایج و یافته‌های رویداد پیشگام می‌تواند ما را در پیشبرد برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم یاری کند.

علی فولیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اهمیت جلوگیری از وقوع جرم در جامعه و اثرگذاری طرح‌های چالش محوری چون رویداد پیشگام اظهار کرد: یکی از مسئولیت‌های دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرم است و اساساً پیشگیری از وقوع جرم به‌تنهایی از توان دستگاه قضا خارج است چراکه عمده بسترها و دلایل وقوع جرم در بتن جامعه رخ می‌دهد که قوه قضائیه در شکل‌گیری و تصمیم سازی برای آن‌ها نقشی ندارد و صرفاً پذیرای جرایم است.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین بیان کرد: برای آنکه بتوانیم چالش‌ها را بشناسیم و برای پیشگیری از وقوع آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم، لازم است ارتباطات دامنه‌داری با جوانان، تشکل‌ها، نخبگان و دغدغه مندان این عرصه برقرار کرده و آن‌ها را با خود همراه کنیم، دستگاه قضائی با دانش قضائی خود و با داده‌هایی که در اختیار دارد به‌تنهایی نمی‌تواند در حوزه پیشگیری از وقوع جرم توفیقاتی داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر ما به دنبال پویایی در پیشگیری از وقوع جرم هستیم و می‌خواهیم رضایت‌مندی عمومی را نیز داشته باشیم حتماً باید از ظرفیت نخبگان و اساتید دانشگاه و علاقه‌مندی جوانان در رشته‌ها و علوم مختلف بهره ببریم و این رویکرد در نگاه جدید قوه قضائیه نمود دارد.

فولیان گفت: رویداد پیشگام می‌تواند مدلی باشد مبنی بر استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان در راستای شناسایی معضلات عمده استان خاصه در بحث علل و دلایل جرایم اجتماعی که می‌توانند مباحث را مطرح کنند و علل را ریشه‌یابی نمایند و نهایتاً راهکارهای موردنظر را برای تصمیم‌گیری کاربردی پیشنهاد نمایند.

این مسئول با اشاره به بازدید خود از روند اجرای رویداد پیشگاه و تبادل‌نظر با گروه‌های حاضر در این رویداد عنوان کرد: جوانان حاضر در این رویداد دغدغه هستند و در برخی طرح‌ها راهکارهای قابل‌توجهی نیز در خصوص موضوعات دارند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در جامعه جرمی به وقوع می‌پیوندد در واقع تمام جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و همه باید کمک کنند، باید یک تلاش سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی‌شده‌ای را داشته باشیم تا آسیب‌ها را به حداقل برسانیم و نتایج و یافته‌های رویداد پیشگام می‌تواند ما را در پیشبرد برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم یاری کند.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین ابراز کرد: قطعاً ما می‌توانیم در جرایم اولویت‌داری نظیر سرقت، جرایم مربوط به مواد مخدر، خشونت و… از یافته‌های ارائه‌شده در این رویداد بهره ببریم و ما ورود این عزیزان به خانواده بزرگ پیشگیری از وقوع جرم را خوش‌آمد میگوییم.

این مسئول تبیین کرد: ما این آمادگی را داریم که تک‌تک طرح‌های ارجاع شده به دستگاه قضا را ارزیابی کنیم و اگر راهکارهای ارائه‌شده قابل‌استفاده باشد قطعاً مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم.

کد خبر 5338324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha