۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۸:۴۲

کاظمی در مراسم نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی مطرح کرد؛

شاخص انقلابی بودن داشتن روحیه استکبارستیزی است

شاخص انقلابی بودن داشتن روحیه استکبارستیزی است

زنگ ملی استکبارستیزی به صورت نمادین با حضور سرپرست آموزش و پرورش در دبیرستانی در منطقه ۱۱ تهران نواخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم نمادین آیین نواختن «زنگ ملی استکبارستیزی و روز دانش آموز» با حضور سرپرست آموزش و پرورش در دبیرستان پسرانه شهید کدخدایی برگزار شد.

حسن شربت دار سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی در این مراسم گفت: ستاد بزرگداشت روز ۱۳ آبان با حضور شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی برای حضور حداکثری حضور دانش‌آموزان، تشکیل شده است شده است و بیانیه مشترک تشکل‌های دانش‌آموزی قرائت می‌شود.

وی ادامه داد: برای این هفته اجرای سرودهای همگانی پیش بینی شده که در فضای مجازی نیز تلاش شده تا برنامه‌هایی پیش بینی شود تا جریان سازی و گفتمان آفرینی در راستای استکبار ستیزی صورت بگیرد.

علیرضا کاظمی سرپرست آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه لازم است یاد و خاطره پرچم داران انقلاب اسلامی را گرامی داشت، گفت: ادامه دهندگان این مسیر استکبار ستیزی جوانان و نوجوانان هستند که در آن روز با فداکاری و جان خود مقدمات انقلاب را فراهم کردند. اگر روحیه استکبارستیزی دانش‌آموزان و دانشجویان در دوران انقلاب اسلامی نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید چرا که همین جوانان و نوجوانان بودند که در تسخیر لانه جاسوسی نقش موثر داشتند.

کاظمی بیان کرد: به تعبیر امام (ره) تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود. این اقدام چهره دشمن و خباثت‌های آمریکا را برای مردم روشن کرد و در کنارش چهره یاران انقلاب نیز مشخص شد.

سرپرست آموزش و پرورش گفت: هرکجا در دنیا آرامش بهم می‌خورد پای توطئه‌های امریکا و اسرائیل در میان است و ما امروز وظیفه داریم از این فرصت تربیتی ارزشمند استفاده کنیم و جنایات آمریکا را به نسل جدید انقلاب منتقل کنیم. شاخص انقلابی بودن داشتن روحیه استکبارستیزی است. دانش‌آموزان طلایه داران در عرصه استکبار هستند که خود را ثابت کرده‌اند.

وی بیان کرد: شاخص موفقیت جامعه دانش‌آموزی در روحیه ولایت پذیری و ولایت مداری است. ۲ مساله مهم‌ترین ماموریت ما باید باشد که یکی ارتقای بصیرت و معرفت دانش‌آموزان نسبت به انقلاب و دوم داشتن روحیه ولایت مداری و ولایت پذیری در کنار تمام فعالیت‌های تربیتی سیاسی باید پیوست فعالیت‌ها باشد.

علیرضا کاظمی در حاشیه این مراسم نیز در جمع خبرنگاران بیان کرد: روز ۱۳ آبان و این ایام صرفاً رویدادهای تاریخی نیست، بلکه جریانی است که به پیروزی و استمرار انقلاب کمک کرده است.

وی بیان کرد: فردا، ۱۳ آبان دانش آموزان در تجمعاتی که به اقتضای شرایط شهر و منطقه شان وجود دارد، حضور می یابند. حضور پررنگ تشکل های دانش آموزی کمک می کند که این روز را گرامی بداریم و با کسانی که ۱۳ آبان را رقم زدند پیمان ببندیم و راه آن‌ها را ادامه دهیم.

سرپرست آموزش و پرورش همچنین کاظمی درباره ورود موضوعاتی چون مقابله با استکبار جهانی در کتب درسی گفت: یکی از اقداماتی که باید انجام دهیم این است که خباثت های آمریکا را به جامعه دانش آموزی نشان دهیم که یکی از ظرفیت های موثر، کتاب های درسی هستند. کتاب های درسی در این راستا نیازمند بازبینی جدی اند که امیدوارم در دولت سیزدهم انجام شود.

وی افزود: البته انتظاراتی که از کتاب های درسی وجود دارد بسیار زیاد و در مقابل حجم کتب و ساعات آموزش محدود است. ما همه موارد را هم نباید محدود به کتاب های درسی کنیم. باید از فعالیت های فوق برنامه، برگزاری جشنواره ها و دیگر برنامه ها استفاده کرده و فقط بر کتاب درسی تمرکز نکنیم. ورود موضوع مقابله با استکبار به کتب درسی نیاز به مطالعه و بررسی دارد. موضوعاتی اشاره شده، اما کافی نیست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع کتب درسی و فرایند نامطلوبی که دارد، گفت: هم به دانش آموزان و هم به والدین حق می دهم و هم بابت این نابسامانی که در توزیع کتب درسی ایجاد شد عذرخواهی می‌کنم. بخشی از این واقعه دست آموزش و پرورش نیست. همیشه اینطور بوده که بخشی از دانش آموزان به دلیل بی توجهی خودشان و گاهی مدیر مدرسه ممکن است کتاب دیر به دستشان برس. امسال سامانه سیدا هم مشکلات را چون تازه تاسیس بود مقداری تشدید کرد.

کاظمی افزود: مشکلات تا حدود زیادی برطرف شده است. سامانه کتاب درسی برای ثبت سفارش تک جلدی هم باز است. از ۱۴۵ میلیون جلد کتابی که توزیع می کنیم زیر ۲۵۰ هزار جلد باقی مانده که هنوز توزیع نشده است. اکنون مشکلی در توزیع کتاب های درسی نداریم.

وی در پاسخ به اینکه آیا زمان بازگشایی مدارس دیگر تغییری نمی کند؟ عنوان کرد: خیر، قرار نیست تغییر کند. فرایند بازگشایی برای مدارس متوسطه از ابتدای آبان شروع شده و قرار است طی آبان ماه مدارس خودشان زمان و الگوی بازگشایی را مشخص کنند. ترجیح ما و ستادملی کرونا هم این بود که از ۱۵ آبان برای متوسطه دوم و از اول آذر برای مدارس ابتدایی و متوسطه اول بازگشایی را انجام دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس ابتدایی اظهار کرد: وضعیت مدارس ابتدایی مجدداً در جلسه روز شنبه در ستادملی کرونا مطرح و تصویب می شود.

کد خبر 5342604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha