۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۱۶

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

۴هزار تن نمک برای راهداری زمستانی در آذربایجان غربی دپو شد

۴هزار تن نمک برای راهداری زمستانی در آذربایجان غربی دپو شد

ارومیه - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از آمادگی برای اجرای طرح راهداری زمستانی با حمل و ذخیره ۴ هزار تن نمک در راهدارخانه های استان خبر داد.

منصور نصرتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همه ساله قبل از شروع فصل بارش برف نسبت به حمل و ذخیره نمک و دپو آن همراه با ماسه اقدام می‌شود، افزود: تاکنون ۴ هزار تن نمک توسط ماشین آلات راهداری در انبارهای مخصوص نگهداری و دپو ماسه و نمک واقع در راهدارخانه‌های سراسر استان و نیز در گردنه‌های صعب العبور در فصول بارش برف و کولاک ذخیره شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام گرفته و رعایت کامل موارد ایمنی و نیز برگزاری جلسات مختلف با دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط تلاش شده که حمل و دپوی نمک خساراتی را متوجه محیط زیست و بدنه جاده و مزارع اطراف جاده‌ها وارد نکند.

نصرتی اضافه کرد: در طرح زمستانی که از امروز آغاز شد، ضمن ساماندهی علائم ایمنی، تنظیف حریم و پارکینگ‌های کنار جاده‌ای و شستشوی تابلوها و نیز رنگ‌آمیزی تمامی سرعت‌گاههای سطح استان انجام می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین در طرح زمستانی، با پلیس‌راه از طریق رصد گردنه‌ها و پایانه‌های مرزی و نقاط مهم توسط ۴۰ دوربین نظارتی همکاری می‌شود.

همه ساله اداره کل راهداری آذربایجان‌غربی با ۶۸ باب راهدارخانه در ۱۸ گردنه مهم شبکه راه‌های اصلی و ۷۱ گردنه راه‌های روستایی استان به طول ۶۵۰ کیلومتر و تجهیز نمازخانه‌های بین‌راهی برای اسکان احتمالی مسافران آمادگی کامل دارد.

کد خبر 5342737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha