۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۰۸

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

دشمن جنبه‌ اجتماعی دین و حضور مردم در صحنه را بر نمی‌تابد

دشمن جنبه‌ اجتماعی دین و حضور مردم در صحنه را بر نمی‌تابد

اراک - دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: دشمن با جنگ نرم می‌خواهد دین و شریعت را تعطیل کند، زیرا جنبه‌ اجتماعی دین و حضور مردم در صحنه را بر نمی‌تابد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رضا رمضانی ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان اظهار کرد: در سال ۱۳۵۷ عده‌ای از دانشجویان و دانش آموزان نسبت به تجاوزهای آمریکا معترض شدند و در سال ۱۳۵۸ لانه جاسوسی آمریکا تصرف شد. نکته مشترک در این دو حادثه، حضور استکبار در دنیای امروز است و آنها مدعی هستند که دنیا را می‌توانند مدیریت کنند. آنها معتقدند دیگر دین در جوامع جایی نخواهد داشت و انقلاب دینی دیگری نیز رخ نخواهد داد بلکه هر تحول سیاسی که اتفاق بیفتد با رویکرد حکومت‌های سکولار یا لائیک است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیان کرد: امام خمینی (ره) دو رسالت مهم داشتند: اول اینکه معتقد بود امروزه می‌توانیم در دنیای مدرن یک انقلاب با شاخصه‌های دینی به وجود آوریم. یعنی این قدرت و توان برای مسلمانان وجود دارد که آن اتفاق بزرگ را رقم بزنند. دوم اینکه اسلام برای حکومت برنامه دارد و معتقدیم نهایتِ جهان به حکومت عدالت محور منتهی خواهد شد و جامعه بشری رشد در همه ابعاد را خواهد دید.

آیت الله رمضانی گفت: امروزه به برکت انقلاب اسلامی، در عرصه بین الملل اتفاقات بزرگی رخ داده است و در دانشگاه‌های مختلف دنیا، درباره اسلام و احکام اجتماعی آن بحث و تحقیق می‌شود. باید قدرت توانستن و خواستن را فعلیت بخشید. این موعظه امام راحل بود که باید به پا خاست و قیام کرد و جای نشستن نیست.

وی در ادامه افزود: امروزه باید همان باورهای امام (ره) در ما نیز تقویت شود. خداوند در قلب و جان امام خمینی (ره) حضور داشت و همین، کلید باور امام به ملت بود. تمام تلاش جبهه استکبار بر این بوده که به انقلاب ضربه بزند. دشمن از هیچ تلاشی دریغ نکرد. جنگ تحمیلی و سپس جریان تحریم نمونه‌های بارز دشمنی‌ها است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اظهار کرد: امروز جهان تشنه معنویت است. معنویت‌های جدید به وجود آمده در انگلستان، آمریکا و دیگر کشورها، نشان از دنبال کردن معنویت از سوی آنهاست. آنها متوجه شدند دین را نمی‌شود تعطیل کرد و بشر بدون دین و معنویت نمی‌تواند زندگی کند. مفهومی که آنها از معنویت دارند غیر از مفهومی است که امام (ره) و مقام معظم رهبری بیان می‌کنند.

آیت الله رمضانی بیان کرد: معنویت مد نظر امام (ره)، حضور مردم را به صورت جدی در میدان می‌خواهد. یعنی در مقابل دشمن باید ایستاد. به عبارتی بیداری و آگاهی مهم‌ترین وظیفه ما در مقابله با جنگ نرم است. دشمن با جنگ نرم می‌خواهد دین و شریعت را تعطیل کند، زیرا جنبه اجتماعی دین و حضور مردم در صحنه را بر نمی‌تابد.

وی در پایان بیان کرد: ما باید نواقص و آسیب‌های موجود را بپذیریم و در جهت رفع آنها تلاش کنیم. در حوزه عدالت، علم و اخلاق باید رشد بیشتری کنیم. همچنین باید جامعه ما خردورز و علم محور باشد تا سرعت قطار انقلاب بیشتر شود. می‌توان با مدیریت و حرکت جهادی آسیب‌ها و کمبودها را جبران کرد.

کد خبر 5343284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha