برای پیگیری حادثه حمله به معترضان عراقی؛

«شیخ قیس الخزعلی» با رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار کرد

«شیخ قیس الخزعلی» با رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار کرد

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق به منظور پیگیری حادثه حمله به معترضان عراقی در منطقه سبز با رئیس شورای عالی قضایی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، خزعلی به منظور پیگیری حادثه حمله به معترضان مسالمت آمیز در منطقه سبز بغداد با رئیس شورای عالی قضایی دیدار و گفتگو کرده است. در جریان این دیدار، رئیس شورای عالی قضایی بر حق تظاهرات کنندگان در برخورداری از آزادی بیان تأکید کرد.

این درحالی است که دبیرکل عصائب اهل الحق عراق پیشتر دولت بغداد را مسئول اصلی حمله به معترضان عراقی در منطقه سبز معرفی کرده و خواستار تأمین امنیت تظاهرات کنندگان در این منطقه شده بود.

روز گذشته شمار زیادی از معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق در مقابل تعدادی از وزارتخانه‌های این کشور دست به برگزاری تظاهرات زدند. معترضان پس از برگزاری تظاهرات مذکور به سمت ورودی منطقه سبز بغداد حرکت کردند تا در آنجا تجمع کنند. از آنجایی که نیروهای امنیتی عراق تمامی ورودی‌های منطقه سبز را مسدود کرده بودند، معترضان در مقابل ورودی‌ها چادر زدند و تحصن کردند.

تحصن مسالمت آمیز معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی ادامه پیدا کرد تا اینکه نیروهای امنیتی به سمت آنها یورش بردند. طبق گزارش‌های میدانی، نیروهای ارتش عراق از گازهای اشک آور و گلوله‌های جنگی علیه تحصن کنندگان استفاده کردند. همین مسأله موجب شد تا بیش از ۱۰۰ تن از معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی زخمی شوند. اقدام ارتش در یورش به تحصن کنندگان واکنش‌های متعددی را در محافل سیاسی عراق به دنبال داشت.

کد خبر 5345155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha