۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۲۹

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

۱۵ مورد قاچاق زغال و چوب تاغ در شاهرود کشف شد

۱۵ مورد قاچاق زغال و چوب تاغ در شاهرود کشف شد

شاهرود- رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از کشف ۱۵ مورد قاچاق زغال و چوب تاغ طی سال جاری در شهرستان خبر داد و گفت: برای تمام کشفیات پرونده قضایی تشکیل و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

محمدرضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طی سال جاری با گشت‌های مستمر یگان حفاظت منابع طبیعی ۱۵ مورد قاچاق زغال و چوب تاغ در شاهرود شناسایی‌شده است، ابراز داشت: از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم زغال و بیش از پنج‌تن چوب تاغ بوده است.

وی بابیان اینکه دو هزار کیلوگرم محصولات فرعی چلم و غیره و بیش از دو مترمکعب چوب آلات جنگلی نیز در شاهرود کشف‌شده است، افزود: این کشفیات با تلاش شبانه‌روزی حفاظتی اداره شهرستان در محورهای مواصلاتی جنگلی و بیابانی کشف و ضبط‌شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه همه افراد متخلف که با قاچاق انواع چوب به انفال خسارت زیادی وارد کردند، دستگیر شدند، ابراز داشت: تنها در یک مورد از پرونده‌های مربوط به تاغ دو نفر ۵۰ اصله تاغ را در مزج و جیلان قطع کردند اگرچه دستگیر شدند اما خسارت وارده به حوزه محیط‌زیست و منابع طبیعی قابل جبران نیست.

کشاورزیان بابیان اینکه نواحی بیابانی آسیب‌پذیر هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه قسم اعظم شهرستان را نواحی بیابانی تشکیل می‌دهد لذا برای جلوگیری از پیشروی بیابان وجود درختان تاغ بسیار حائز اهمیت است و از بروز ریز گرد پیگیری می‌کند اما افراد سودجو بدون توجه به این موارد وارد منطقه شده و باعث آسیب می‌شوند که همه این افراد شناسایی و دستگیر خواهند شد.

وی افزود: همکاری شهروندان می‌تواند در کاهش این سرقت از منابع طبیعی و بروز آسیب و خسارت وارده به آن مؤثر باشد لذا هم‌وطنان بدون درگیر شدن با خاطیان تنها گزارش خود را با شماره ۱۵۰۴ امداد و جنگل اعلام کنند تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

کد خبر 5347020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha