۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۹:۰۵

راستینه در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

انتظارات مجلس از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

انتظارات مجلس از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید برنامه‌هایی برای تحقق مطالبات فرهنگیان از جمله لایحه رتبه‌بندی معلمان داشته باشد.

خبرگزاری مهر- گروه سیاست- معصومه مهری؛ احمد راستینه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: رئیس‌جمهور بر اساس قانون و در مهلت قانونی، گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کرد. مسعود فیاضی باید طی یک هفته در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس حضور پیدا کند و برنامه‌های خود را ارائه دهد که امیدوارم برنامه‌های وی پاسخگوی دغدغه‌های نمایندگان در حوزه آموزش و پرورش باشد.

وی ادامه داد: توجه و تمرکز بر ارتقا شأن و جایگاه فرهنگیان یکی از اولویت‌های اصلی مجلس است. نمایندگان در حال بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان هستند و مجلس منتظر است تا برنامه‌های پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش را به صورت دقیق بررسی کند و ببیند که این برنامه‌ها تا چه حد با بحث ارتقا جایگاه فرهنگیان در حوزه اجتماعی، معیشتی و مادی تطابق دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز یکی از مباحث بسیار مهم برای مجلس شورای اسلامی است، نمایندگان روی آن بسیار حساس هستند، برایشان بسیار مهم است که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توانمندی لازم برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین را داشته باشد و قطعاً میزان تمرکز «فیاضی» بر سند تحول بنیادین تأثیر زیادی در رأی اعتماد نمایندگان به وی می‌تواند داشته باشد.

راستینه تصریح کرد: همچنین برنامه‌های تحولی وزیر آموزش و پرورش در بحث ارتقا نظام تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش برای نمایندگان بسیار حائز اهمیت است. ضرورت توجه به دانشگاه فرهنگیان به عنوان مهم‌ترین مرکز تربیت معلم، یکی از دغدغه‌های اصلی نمایندگان مجلس است و باید ببینیم که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه برنامه‌هایی در این زمینه دارد.

وی تأکید کرد: متأسفانه وضعیت برخی از نیروهای آموزش و پرورش چون نیروهای قراردادی و خرید خدمت آموزشی مطلوب نیست. همچنین برای جبران کسری نیروی آموزش و پرورش، شاهد به‌کارگیری نیروهای بازنشسته هستیم. انتظار ما از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش این است که برنامه‌هایی در این زمینه و جهت رفع این مشکل هم داشته باشد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: «فیاضی» تاکنون دوره‌های مسئولیتی بسیار زیاد و متفاوتی را طی کرده، بخش زیادی از فعالیت‌های وی در حوزه‌های پژوهشی بوده و بسیار موفق عمل کرده است. البته درباره اینکه آیا مجلس به وی رأی اعتماد می‌دهد یا خیر، نمی‌توان از الان چیزی را پیش‌بینی کرد و این کار بسیار زود است.

راستینه اظهار کرد: ما باید در وهله اول برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را دقیق‌تر بررسی کنیم و پس از بررسی برنامه‌هایش می‌توانیم اظهارنظر دقیق‌تری درباره جو کلی مجلس نسبت به وی داشته باشیم.

کد خبر 5348722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      2 0
      حاجی بابایی بهترین گزینه است برای وزیر اموزش وپرورش
    • ناشناس IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      0 2
      همه ارگانها حالتون خوبه الا آموزش پرورش هر چی در میگیرن بدین به این سازمان بی تربیت کن نسل ایرانی مردم بچه به این سازمان مخوف آدم کش تربیت کن ندهید والا بدست بچه های زیر دست این معلم ها تربیت شده نه دنیا دارید نه آخرت .بچه سالم تحویل دادیم بی خاصیت تحویل گرفتیم .کاش راهی بود بچه میبردم ژاپن خارجه .
      • ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
        0 0
        اون بچه پدرمادرنداشته؟وظیفه شماتولیدبچه نی، تربیتشه. اره یکی شمابچه باتربیت تحویل دادی، کاملا معلومه!
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      1 0
      از برادر داماد زاکانی انتظاری دارید نامه بزنید زاکانی براتون حل کنه چرا رسانه ایش می کنید، حق ندانستن ما چی می شه پس؟
    • دانشجو IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      1 3
      کل مجلس بسیج شده برای حقوق کسانی که دوسال فقط خونه خوابیدن! مجلس اصلا به بقیه اقشار توجهی نداره
      • ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
        0 0
        شعور هم خوب چیزیه، این۲سال نبوده ۱ سال بوده، و اگه معلم نبود اموزش تعطیل میشد. بعدم مگه تنهاکشورمابوده. کجا مملکت بسیج شدن؟!