۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۷

مدیر شبکه بهداشت شهرضا:

۵۸ درصد مردم شهرضا دو دُز واکسن دریافت کردند

۵۸ درصد مردم شهرضا دو دُز واکسن دریافت کردند

شهرضا - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا گفت: ۵۸ درصد از افراد واجد شرایط در شهرضا، دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

حجت الله تنهایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی شهرضا، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت شهرضا همچنان نارنجی است، یک پیش بینی می‌شود که در شرف موج جدید هستیم اما هر شهری بسته به مدیریت هوشمند خود می‌تواند وضعیت را کنترل کند.

وی افزود: آمار بستری در بیمارستان حدود ۱۰ روز است که ثابت مانده و کاهشی نداشته‌ایم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرضا با توجه به میانگین بستری بیمارستانی، بیان داشت: میانگین بستری در بیمارستان امیرالمومنین (ع) تعداد ۵۵ نفر است که نسبت به هفته‌های گذشته قابل قبول است.

وی در ادامه گفت: میزان مراجعه به مرکز درمانی منتخب سرپایی روزانه تعداد ۵۵ نفر است و تست کرونای ۵۰ درصد از مراجعه کنندگان در شهرضا مثبت می‌شود، بر این اساس همه مردم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

تنهایی عنوان کرد: چرخش ویروس به میزان زیادی در شهرستان گسترش پیدا کرده است که نگران کننده است.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون در شهرضا، اظهار داشت: پوشش واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال در نوبت اول ۱۰۷ هزار و ۳۱۰ نفر واکسینه شدند که یعنی ۷۶.۱۸ درصد جمعیت شهرضا و در نوبت دوم تعداد ۸۴ هزار و ۳۶۷ نفر یعنی ۵۸.۱۵ درصد در شهرضا دو دز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

حدود ۷۳ درصد دانش آموزان شهرضایی واکسینه شدند

مدیر شبکه بهداشت شهرضا با توجه به واکسیناسیون سنین ۱۲ تا ۱۸ سال، افزود: دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در نوبت اول ۷۳.۲۸ درصد و در نوبت دوم ۴۰.۱ درصد واکسینه شده‌اند.

وی همچنین از تزریق دُز سوم واکسن به ۱۷۹ نفر در شهرضا خبر داد و گفت: افرادی که ۶ ماه از نوبت دوم تزریق واکسن گذشته باشد واجد شرایط دریافت دز سوم هستند.

تنهایی تصریح کرد: ضرورت دارد همه مردم در این شرایط برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان توصیه‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

کد خبر 5351321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha