۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۳۰

فرماندار اردبیل:

خط انتقال پروژه سد پیله سحران با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجراست

خط انتقال پروژه سد پیله سحران با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجراست

اردبیل- فرماندار شهرستان اردبیل گفت: خط انتقال سد پیله سحران با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود امامی یگانه ظهر سه‌شنبه در بازدید از این سد در حال احداث اظهار کرد: پروژه علاج‌بخشی سد پیله سحران و شبکه پایاب سد با تأمین ۴۵ میلیارد تومان اعتبار تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در سه بخش علاج‌بخشی سد، احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال اراضی پایاب در حال اجراست، تصریح کرد: تاکنون در این سه بخش بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرماندار اردبیل تکمیل این پروژه را نیازمند ۴۵ میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل تأمین اعتبار این پروژه مصوب شد که با تأمین اعتبار لازم این پروژه تکمیل می‌شود.

امامی یگانه افزود: خط انتقال این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی روستاهای کمی‌آباد، رضی‌آباد، آق‌بلاغ رستم‌خان و نیار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سدها از مهمترین و عمده‌ترین سازه‌های مهندسی در حوزه‌های آبریز و بستر رودخانه‌ها هستند که می‌توانند تغییرات عمده‌ای در رژیم رودخانه‌ها و فرآیند زیستی منطقه ایجاد کرده و علاوه بر آن در تغییر سیمای کشاورزی منطقه نیز نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: در صورت حمایت دولت از این سد و اختصاص به موقع اعتبارات، می‌توان تکمیل و بهره‌برداری از این سد را سرعت بخشید تا شاهد افزایش میزان بهره‌وری کشاورزی در مناطق تحت پوشش سد پیله سحران باشیم.

کد خبر 5353315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha