۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۹:۱۱

آناتولی آنتونوف خبر داد؛

تعلل آمریکا در تمدید روادید ۱۰۰ کارمند سفارت روسیه در واشنگتن

تعلل آمریکا در تمدید روادید ۱۰۰ کارمند سفارت روسیه در واشنگتن

«آناتولی آنتونوف» امروز در سخنانی از تعلل آمریکا در تمدید روادید یا اجازه ورود به تقریباً ۱۰۰ نفر از کارمندان سفارت کشورش به واشنگتن انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا امروز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد: آمریکا، تمدید روادید یا اجازه ورود برای تقریباً ۱۰۰ نفر از کارمندان سفارت روسیه در واشنگتن را به تعویق می اندازد.

سفیر روسیه در ایالات متحده پس از گفتگوها با این کشور در خصوص مسائل دیپلماتیک گفت: مسکو سعی می کند مسائل تنش زا در روابط را به حداقل برساند. نهادهای ما در خارج با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

«آناتولی آنتونوف» در ادامه اضافه کرد: لزوم ارتباط رؤسای جمهور روسیه و آمریکا برای هر دو طرف روشن است ولی فعلاً جزئیاتی از این ارتباط مشخص نیست.

وی در هفته های گذشته نیز طی سخنانی گفته بود که مسکو نشانه‌هایی از پیشرفت مثبت در روابط میان روسیه و آمریکا را شاهد است، اما با اینحال این میزان پیشرفت بسیار اندک به نظر می‌رسد.

وی همچنین در خصوص رویکرد دولت بایدن بر سر روابط با مسکو گفته بود: رییس جمهور بایدن با پیشنهاد ما برای تمدید پیمان استارت برای پنج سال دیگر بدون هیچ گونه پیش شرطی موافقت نموده است. در ماه ژوئن، سران دو کشور نیز نشستی در ژنو داشتند. دستور کار این نشست هم شامل موارد متعدد و ثمربخش بود.

کد خبر 5354708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha