۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۳۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

۱۰۴ هزار و ۴۱۲ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شدند

 ۱۰۴ هزار و ۴۱۲ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شدند

یاسوج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون، ۱۰۴ هزار و ۴۱۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز یزدانپناه ظهر شنبه در نشست ستاد کرونای استان افزود: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون نیز ۴۶۴ هزار نفر به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۸ هزار و ۳۶۲ نفر در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری شده‌اند، گفت: ۲۸ هزار و ۱۷۸ نفر نیز ترخیص شده‌اند.

یزدانپناه اظهار داشت: در روز گذشته، ۱۷ نفر ترخیصی بیشتر از تعداد بستری‌ها داشتیم و این روند کاهشی تا رسیدن به ثبات طی سه هفته گذشته در استان وجود داشت که خوشبختانه به نظر می‌رسد که ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه وی با بیان اینکه ۸۱ هزار نفر در استان از این بیماری بهبودی کامل یافته‌اند، گفت: دو هزار و ۶۰۰ نفر نیز در قرنطینه هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۴ نفر در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری شده‌اند.

یزدانپناه تصریح کرد: از این تعداد ۷۲ نفر مبتلای قطعی و ۱۲ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته خوشبختانه کمترین موارد مرگ و میر را در استان داشتیم، گفت: بیشترین موارد فوتی مربوط به بویراحمد، گچساران و کهگیلویه بود و کل فوتی‌های استان با تست پی سی آر مثبت ۹۹۰ نفر و فوتی‌های تشخیصی سی تی اسکن نیز ۲۱ نفر بود.

یزدانپناه افزود: ۳۶۰ هزار تست تاکنون در استان انجام شده است.

وی میانگین سنی فوتی‌ها را ۷۰ سال و میانگین سنی مبتلایان را ۴۲ سال عنوان کرد و گفت: میزان بروز بیماری در کشور ۷۲ نفر در یکهزار نفر و در استان ۱۴۶ نفر در یکهزار نفر است که از نظر میزان بروز بیماری در کشور رتبه دوم را داریم.

کد خبر 5356315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha