۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۴۷

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه:

پیشرفت علم در کشور باید با سرعت بیشتری ادامه یابد

پیشرفت علم در کشور باید با سرعت بیشتری ادامه یابد

کرمانشاه- فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: پیشرفت علم و فناوری در کشور با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید با سرعت بیشتری ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار بهمن ریحانی بعد از ظهر امروز در ششمین جشنواره پیشگامان جهاد علم و فناوری که در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای نابودی اسرائیل زمان خاصی را تعریف نکردند و تنها در جواب به یاوه‌گویی‌های مقامات رژیم صهیونیستی فرمودند اسرائیل بیست سال آینده را نخواهد دید.

وی افزود: هدف امام خمینی (ره) از تشکیل بسیج دفاع از حریم دین و همبستگی و اتحاد مردمی ملت ایران بود و بسیج از بدو شکل‌گیری به پایگاهی برای مبارزه با شیاطین جهان تبدیل شده است.


فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: امام خمینی (ره) به دنبال نیرویی بود که با حضور همه مردم ایران با اعتقادات دینی و انقلابی در همه بسترهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و… نقش آفرینی کند.

ریحانی بیان کرد: امام خمینی (ره) بر اساس یک ایدئولوژی انقلاب را آغاز کرد و اگر بر اساس آن الگو حرکت کنیم به عنوان الگویی برای کشورهای دیگر تبدیل خواهیم شد و این امر جایگاه کدخدایان و زورگویان جهان را به خطر خواهد انداخت.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در بحث علم و فناوری خوب عمل کرده و رشد علمی کشور به شکل قابل توجهی نمایان بوده و در جهان و منطقه قابل توجه است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: مشکل جمهوری اسلامی در به ثمر رساندن علوم است باید تلاش کرد که علم را به ثروت، اشتغال، صنعت تبدیل کنیم و نباید هرگز به داشته‌هایمان قانع شویم وگرنه از علم جهان عقب خواهیم ماند.

ریحانی با اشاره به فرو ریختن هیبت و هیمنه آمریکا، بیان کرد: آمریکا اگرچه اقتدار و هیبت خود را از دست داده اما به لحاظ علم و فناوری و ثروت همچنان کدخدایی می‌کند و از عقب‌ماندگی علمی سایر کشورها به نفع خود استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: جهاد علمی، جهاد فناوری و جهاد پژوهشی خواسته مقام معظم رهبری است که باید به همت دانشگاهیان و دانشجویان انقلابی صورت گیرد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: در ۲ دهه گذشته شتاب علمی کشور بسیار سرعت گرفته و در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب وظایف علمی دانشجویان و اساتید دانشگاهی را تبیین کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اکنون وضعیت علمی کشور نسبت به گذشته بهتر شده اما نسبت به جهان جای تلاش بسیار دارد و امروز مسئولیت دانشگاهیان مسئولیت بسیار سنگینی است و شهدای علم و فناوری کشور جان خود را فدای پیشرفت و شتاب علمی ایران کرده‌اند و آینده ایران در دست جوانان است.

ریحانی تصریح کرد: جهاد به معنی جنگ و نبرد بودا و کشور امروز در حال جهاد بوده و چفیه مقام معظم رهبری به معنای قرار داشتن در شرایط جنگی است.

کد خبر 5357505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha