۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۶

در چراغ مطالعه بررسی می‌شود؛

نامه های وزیراقتصاد یونان به دخترش/تجربه خواندن رمان خانواده تیبو

نامه های وزیراقتصاد یونان به دخترش/تجربه خواندن رمان خانواده تیبو

در برنامه دوم و سوم آذر ماه هفته دهم چراغ مطالعه، معصومه توکلی از تجربه خواندن رمان «خانواده تیبو» می‌گوید و کتاب «حرف هایی با دخترم درباره ی اقتصاد» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اولین شب از هفته دهم برنامه چراغ مطالعه که سه‌شنبه دوم آذر ماه پخش می‌شود ابتدا مروری بر اخبار حوزه نشر می‌شود و سپس در بخش چی را چطور بخوانیم، احسان زیورعالم درباره نقد ادبی سخن می‌گوید.

در بخش فارسی وار، حسینعلی قبادی، رئیس سابق پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درباره ظرفیت های زبان فارسی سخن می‌گوید و در بخش تجربه خواندن هم معصومه توکلی تجربه خواندن رمان چهار جلدی «خانواده تیبو» نوشته روژه مارتن دوگار را با بینندگان برنامه چراغ مطالعه به اشتراک می‌گذارد.

اما در دومین شب برنامه چراغ مطالعه که چهارشنبه سوم آذر ماه پخش می‌شود کتاب «حرف هایی با دخترم درباره ی اقتصاد» نوشته یانیس واروفاکیس مورد نقد وبررسی قرار می‌گیرد.

یانیس واروفاکیس، وزیر سابق اقتصاد یونان در این کتاب با استفاده از زبانی واضح و مثال‌هایی مشخص، نامه‌هایی به دختر جوانش می‌نویسد تا در مورد اقتصاد به او توضیح دهد و بگوید اقتصاد چگونه عمل می‌کند، از کجا آمده و چگونه در خدمت منافع برخی و در صدد تضعیف برخی دیگر برمی‌آید.

میهمان این بخش مجید شاکری، کارشناس حوزه اقتصاد است.

اما در بخش تفکر انتقادی هم به روال همیشه، محمد ملا عباسی پیشنهاداتی درباره یکی از مهارت های کتابخوانی به علاقمندان این حوزه ارائه می‌دهد.

فصل جدید چراغ مطالعه با تهیه کنندگی محدثه پیرهادی و مرتضی روحانی سه شنبه وچهارشنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

کد خبر 5359156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha