۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۷

در هفته‌ای که گذشت؛

بستری ۱۹۹ بیمار کرونایی در اردبیل/ ۱۳ نفر جان باختند

بستری ۱۹۹ بیمار کرونایی در اردبیل/ ۱۳ نفر جان باختند

اردبیل - در هفته‌ای که گذشت بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ۱۹۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری و ۱۳ نفر به مجموع جان باختگان اضافه شد.

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه هم اکنون در وضعیت نسبتاً پایدار شیوع کرونا در استان هستیم، اظهار کرد: با افزایش تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راه مقابله با کرونا است.

وی افزود: امیدواریم واکسیناسیون باعث شود مقاومت عمومی جامعه به حدی برسد که شاهد خیز ششم نباشیم. برای رسیدن به این هدف، لازم است ۸۵ درصد کل جمعیت استان هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بر دریافت دز سوم واکسن کرونا جهت افزایش ایمنی تاکید کرد و گفت: کسانی که نوبت دوز یادآور سوم واکسن آنها فرارسیده و حتی سن بالای ۵۰ سال دارند جهت تزریق واکسن مراجعه نمایند

حبیب زاده با اشاره به اینکه در هفته جاری شاهد بستری شدن ۱۶۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بوده‌ایم گفت: علت افزایش قابل توجه میزان بستری‌ها تأخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی استان اردبیل است و در صورت ادامه این روند رشد قابل ملاحظه‌ای را در آمار بیماران بد حال و فوتی خواهیم داشت.

وی به آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در هفته جاری نیز اشاره کرد و افزود: امروز شاهد فوت ۳ نفر دیگر از هم استانی‌هایمان در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ایم که با احتساب آمار فوتی‌های هفته جاری تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در استان اردبیل به ۱۳ نفر می‌رسد.

حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار بیماران کرونایی از آنان خواست از تجمع در آرامستان های استان اردبیل و برگزاری هرگونه مراسم ختم خودداری کرده و با مشارکت در کارهای خیرخواهانه و قرائت فاتحه روح آن عزیزان را شاد نمایند.

وی از بستری شدن ۷۷ بیمار دیگر در بیمارستان‌های استان اردبیل خبر داد و افزود: هم اکنون ۴۱ بیمار بد حال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و تمامی بخش‌های اورژانس و اضطراری کرونایی در حال تکمیل است.

حبیب زاده بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، بیله سوار، کوثر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد و شهرستانهای گرمی، نمین و نیر در وضعیت آبی قرار دارند.

کد خبر 5360957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha