۶ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۱۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

۶۲ درصد مردم کاشان در برابر کرونا واکسینه شدند

۶۲ درصد مردم کاشان در برابر کرونا واکسینه شدند

کاشان‌- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیش از ۶۲ درصد مردم منطقه کاشان تاکنون به صورت کامل در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر سیدعلیرضا مروجی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی از نگرانی‌ها بابت شیوع سویه جدید ویروس کرونا در جهان اظهار داشت: این سویه برای اولین بار در بخشی از آفریقای جنوبی مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه این سویه دارای سرعت فراگیری بسیار بالاتر از سویه های قبلی است، ابراز داشت: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلاء به این سویه در منطقه کاشان مشاهده نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه آزمایشگاه تشخیصی کرونای این دانشگاه قدرت تشخیص این سویه را دارد، تصریح کرد: سویه جدید از سوی سازمان‌های بین المللی رسماً به عنوان سویه نگران کننده معرفی شده است و از این رو باید آن را کاملاً جدی گرفت.

وی با اشاره به تأثیر واکسیناسیون کرونا در کنترل شیوع ویروس کرونا گفت: برای رسیدن به ایمنی ناشی از واکسن به بیش از یکماه زمان نیاز است.

مروجی با به شرایط آرام فعلی واکسن زدن در حال حاضر افزود: اگر واکسن زدن را تا زمان شیوع موج جدید به تأخیر بیاندازیم، بدن ما زمان کافی برای رسیدن به سطح ایمنی ناشی از واکسیناسیون را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۶ درصد از مردم منطقه کاشان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، تاکید کرد: ۶۲ درصد از مردم کاشان نیز به طور کامل واکسینه و هر دو دُز را دریافت کرده‌اند که این یعنی تا رسیدن به مقدار مطلوب فاصله داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه تاکنون سه هزار و ۶۷۵ نفر در منطقه کاشان نیز دُز سوم را دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون کرونا در حال حاضر یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها در کنار رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برای کنترل شیوع ویروس کرونا است.

وی همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: توصیه اکید می‌کنیم خانواده‌های عزیز و مسئولین و مدیران مدارس آموزش‌های لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نکات پیشگیرانه را به دانش آموزان ارائه دهند.

مروجی گفت: از زمان بازگشابی مدارس تاکنون ۴۷۲ بازدید از مدارس منطقه کاشان به منظور نظارت بر رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شده است.

کد خبر 5362276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha