۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۱۸

استاندار بوشهر:

زمینه توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گناوه فراهم شود

زمینه توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گناوه فراهم شود

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: همه مسئولان و بزرگان شهرستان گناوه باید دست به دست هم دهند و زمینه توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بر اساس ظرفیت‌های این شهرستان را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدزاده بعد از ظهر در آئین تودیع و معارفه فرماندار گناوه در تالار بهزاد این شهر اظهار داشت: با مرور تاریخ معاصر کشور ما در دوران‌های مختلف تا قبل از انقلاب اسلامی همواره در حال عقب نشینی بوده است و با کوچک‌ترین فشار، دولت‌های مرکزی که فاقد سرمایه مردمی و اجتماعی بودند تسلیم شده و بخشی از سرزمین ایران را واگذار و جدا شده است.

استاندار بوشهر افزود: تنها دوره‌ای که در آن ایران موفق به دفاع از قلمرو خود شده است دوران ۴۲ ساله انقلاب شکوهمند اسلامی که به رهبری امام (ره) در ایران به وقوع پیوسته است.

وی یادآور شد: در دوران هشت سال دفاع مقدس تمام ابرقدرت‌ها و کشورهای جهان علیه کشور ما صف کشیدند و ملت ایران به رهبری امام (ره) در برابر آنها ایستادند و حتی یک وجب از سرزمین ایران جدا نشد.

استاندار بوشهر بیان کرد: بعد از تثبیت انقلاب اسلامی و توسعه قلمرو فرهنگی انقلاب توسط امام راحل، رهبری انقلاب به دست امام خامنه ای (مدظله العالی) قرار گرفت که با درایت، مدیریت، حکمت و فرماندهی بسیار هوشمندانه و زمان شناس این قلمرو را گسترش داد.

زمینه توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گناوه فراهم شود

وی گفت: امروز قلمرو فرهنگی انقلاب اسلامی تنها محدود به مرزهای جغرافیایی ایران نیست بلکه این تأثیر این انقلاب را در همه نقاط عالم می‌توان یافت و تا قسمت‌های مدیترانه قرار گرفته است.

محمدی زاده خاطرنشان کرد: همه افتخارات امروز به برکت انقلاب اسلامی و همه تحولات کشور در حوزه سخت افزاری عمران، آبادی و پیشرفت و حوزه نرم افزاری دانش، پدیدآوری نخبگان، خبرگان و صاحبان اندیشه و تفکر و هدایت کنندگان جامعه همه مدیون انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبری نظام و خون شهدای گرانقدر است و همه باید خود را مدیون آنها بدانیم.

استاندار بوشهر با تقدیر از خدمات فرماندار پیشین گناوه افزود: رفتار درست، متواضعانه و همراه با صداقت از ویژگی‌های بارز ایشان است و ایشان شخصی پاکدست و صادق هستند که در مسئولیت‌های مختلف در استان ایفای نقش کرده‌اند و تلاش می‌کنیم از حضور ایشان در استان بهره مند شویم.

وی گفت: در دوران مدیریت ایشان و سایر مدیران و در شرایط که کشور به دلیل شرایط اقتصادی ایجاد شده، خروج آمریکا از برجام و مشکلات تحریم دشمنان بسیار سخت بود و مدیریت کردن، پیشرفت و توسعه دادن در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی مستلزم تلاش شبانه روزی است که فرماندار پیشین شهرستان گناوه در این مورد کوشش و تلاش‌های زیادی کرده که قابل تقدیر است.

استاندار بوشهر گفت: برای انتخاب فرماندار جدید شهرستان گناوه با نخبگان، بزرگان و حتی توده مردم شهرستان مشورت کردیم و گزینه‌های مختلفی مطرح شد که از میان آنها سردار محمد تقی صفری، سردار سپاه اسلام به عنوان فرماندار جدید برگزیده شد.

زمینه توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گناوه فراهم شود

وی گفت: فرماندار جدید گناوه فردی تحصیل کرده و پیشکسوت جهاد و شهادت رزمنده و مدافع حرم اهل بیت (ع) ست و در حوزه‌های مختلف فرماندهی و مدیریت سپاه دارای مسئولیت‌های مختلف و بنیانگذار تیپ پیاده امام صادق (ع) استان بوشهر و معاون هماهنگ کننده در منطقه جنوب کشور را در کارنامه دارد.

شورای شهر گناوه به دور از اختلافات برای خدمت به مردم تلاش کند

محمدی زاده با توصیه اعضای شورا و شهرداری گناوه نیز گفت: مردم به امید خدمت بیشتر و تسهیل در کارها و قدم برداشتن در راه عمران و آبادی بیشتر شهر به پای صندوق رأی حاضر و به ما رأی می‌دهند و چشم امید به ما بسته و با این امید اسم ما در صندوق‌های رأی می‌اندازند لذا ما باید به این رأی احترام بگذاریم و به این تعهد ایفای نقش کنیم.

وی یادآور شد: دوره اختلافات و کشمکش‌ها گذشته است و از اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری گناوه انتظار دارم تمام توان خود را برای خدمت به مردم ارزشمند، قدرشناس و بافرهنگ و با تمدن و مؤمن و ولایتمدار گناوه بسیج کنید.

زمینه توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گناوه فراهم شود

سفرهای دریایی افزایش می‌یابد

استاندار بوشهر با اشاره به درخواست سفر دوم شناورها باری گناوه برای امسال گفت: در استان مصوب کرده‌ایم که تا پایان آذرماه سفر اول دریایی شناورها انجام شود لذا هر شناوری که این سفر را انجام نداده تا این تاریخ آن را انجام دهد همچنین نامه درخواست سفر دوم نیز برای ماه‌های زمستان امسال داده شده که این سفر نیز انجام شود.

وی گفت: راهبر و استراتژی ما در گناوه و در استان بوشهر در شرایط کنونی که وضعیت اقتصادی دولت مساعد نیست، راهبرد جذب منابع مردم برای توسعه و عمران است.

استاندار بوشهر با تأکید بر توجه به توسعه زیرساخت‌های بخش‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در گناوه بیان کرد: د کشورهای پیشرفته در اقتصاد جهان، دارای اقتصاد خصوصی هستند و دولت‌ها کار سیاستگذاری را دارند هر جا دولت‌ها وارد اقتصاد شدند عملکرد اقتصادی دولت‌ها موفق نبوده است.

وی گفت: تحریم‌ها به ما کمک کرده تا مسیر گذشته را اصلاح کرده و بر اساس اقتصاد خصوصی پایه گذاری کنیم.

زمینه توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گناوه فراهم شود

وی گفت: در گناوه سرمایه داران و افراد ثروتمند و وابسته و دلبسته به شهر وجود دارند که همه مسئولان و بزرگان شهرستان گناوه باید دست به دست هم دهند و زمینه توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بر اساس ظرفیت‌های این شهرستان را فراهم کنند.

وی گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر بخشی از سرمایه‌های مردمی و منابع درآمدی در شهرستان سرمایه گذاری شده و کمتر به شهرهای دیگر رفته است.

استاندار بوشهر گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های مختلف در عرصه‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی باید سرمایه‌گذاری و اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی از سوی بخش خصوصی در گناوه افزایش یابد. سرمایه گذاران در منطقه سرمایه گذاری و ایجاد شغل و کار کنید و ارزش افزوده و سود خود را نیز داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف در شهرستان گناوه یادآور شد: گناوه در حوزه تجارت دریایی دارای پیشینه طولانی است و در حوزه گردشگری از فرصت‌های مهمی برخوردار است و حوزه‌های کشاورزی و شیلات از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی گناوه در این شهرستان است

وی گفت: با توجه با توجه به فراهم بودن امکانات لازم در حوزه صنعت، باید زیرساخت‌های لازم را برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در شمال استان فراهم کرد.

کد خبر 5362978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha