۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۰

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:

آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد

آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد

کرمانشاه- مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرحناز محمدی بعد از ظهر امروز در نشست علمی با موضوع پیشگیری خودکشی با تاکید بر مسائل فرهنگی و اجتماعی که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدامات گوناگونی به خصوص در حوزه معاونت پیشگیری و اجتماعی انجام داده است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته اقدام به خودکشی و خودکشی‌های منجر به فوت در کشور افزایش یافته و ضرورت توجه به این حوزه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: عوامل مختلفی از جمله شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در خودکشی افراد مؤثر بوده و برنامه‌ریزی برای این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است.

محمدی بیان کرد: برای پیشگیری از آسیب اجتماعی خودکشی نیاز به همکاری تمام ارگان‌ها مانند آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، دادگستری و فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد.

وی با اشاره به تهیه و تدوین اطلس خودکشی در استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: اطلس خودکشی در استان کرمانشاه با محوریت ۳۸ محله پرخطر و با همکاری ۴۵ تسهیل‌گر آموزش دیده به صورت چند وجهی با هدف شناسایی و تحلیل وضعیت به ویژه در محلات پُرخطر در حال تهیه و تدوین نهایی است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: اطلس خودکشی با دیدگاه چند وجهی تهیه شده و در برگیرنده دیدگاه‌های اجتماعی، زیستی، روان شناختی کارشناسان و صاحب نظران است.

محمدی تاکید کرد: اطلس خودکشی استان کرمانشاه پس از تهیه و تأیید نهایی دفتر پیشگیری بهزیستی کل کشور منتشر خواهد شد و تهیه این اطلس به شناخت درستی از خودکشی در استان منجر شده و راهکارهای مطلوب مقابله با این آسیب را در اختیار مسئولان قرار می‌دهد.

کد خبر 5363038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha