۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

تداوم وضعیت ناپایدار کرونا در اردبیل/۱۸۴ بیمار تحت مراقبت هستند

تداوم وضعیت ناپایدار کرونا در اردبیل/۱۸۴ بیمار تحت مراقبت هستند

اردبیل_رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با بستری ۳۳ بیمار و بهبودی تعدادی از بیماران تحت‌نظر در شبانه‌روز گذشته مجموع بستری‌ها در بیمارستان‌های استان به ۱۸۴ نفر رسید.

شهرام حبیب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از بستری همزمان ۱۷۵ بیمار در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته با بستری ۳۳ بیمار و بهبودی ۲۶ نفر دیگر تعداد بیماران کرونایی تحت مراقبت در بیمارستان‌های استان به ۱۸۴ نفر رسید.

وی اضافه کرد: متأسفانه حال عمومی ۴۴ بیمار مساعد نبوده و هم‌اکنون در بخش ICU تحت مراقبت ویژه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه خوشبختانه در شبانه روز گذشته مورد فوتی نداشته‌ایم تصریح کرد: میانگین فوتی‌های کرونا در دو ماه گذشته به ۳ نفر در روز می‌رسد که این موضوع اگر چه نسبت به ماه‌های گذشته رو به شرایط خوب بوده اما دلیل بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک نمی‌شود.

حبیب‌زاده با اشاره به تزریق یک‌میلیون و ۶۳۲ هزار و ۷۸۸ دُز واکسن بر علیه بیماری کرونا در استان تشریح کرد: ۸۸۷ هزار و ۹۱۹ دُز واکسن مربوط به مرحله اول و ۷۳۰ هزار و ۷۷ دُز مربوط به مرحله دوم واکسیناسیون است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در فصول سرد سال متأسفانه استفاده از هوای تازه در محیط کاهش می‌یابد و اگر تهویه مناسبی وجود نداشته باشد بعد از چند دقیقه ماسک کارایی خود را ازدست خواهد داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان جهت تزریق دوز دوم واکسن مراجعه نکرده‌اند لذا از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم جهت تکمیل واکسیناسیون خود به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

حبیب زاده با تشریح وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان اردبیل، تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های مشگین شهر و نیر در وضعیت زرد و شهرستانهای اردبیل، پارس آباد، خلخال، گرمی، بیله سوار، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

کد خبر 5364320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha