۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد؛

نهاد رهبری در دانشگاه ها اقدامات را اساسی و ریشه‌ ای اجرا می کند

نهاد رهبری در دانشگاه ها اقدامات را اساسی و ریشه‌ ای اجرا می کند

شیراز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نهاد رهبری در دانشگاه ها اقدامات را اساسی و ریشه‌ ای اجرا می ‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر وحید حسینی در نشست هم اندیشی مسئولان واحدهای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه نهاد رهبری اقدامات اساسی و ریشه‌ای را انجام می‌دهد، افزود: همراهی مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با دانشگاه، می‌تواند برای تبلیغ شیعه، ولایت و نظام در میان قشر دانشجو، اساتید و کارکنان کمک کننده باشد.

در ادامه مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به ارتباط وسیع و مستحکم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با واحدهای مختلف دانشگاه، دلیل اهمیت فعالیت مجموعه نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی را ارتباط مستقیم این واحد علمی با مردم و تأثیر بسیار زیاد آن بر جامعه، به صورت مستقیم و غیر مستقیم عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید مقامی همچنین در خصوص راه اندازی طرح بهار نکو در سال ۸۹، اقدامات در حوزه خانواده و تأثیرات آن در سطح استان، نیروی انسانی، فعالیت‌های مرکز بهار نکو و دوره‌های آموزشی گزارشی به سرپرست دانشگاه ارائه داد.

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۸۸ طبق آمار منتشر شده از سوی مقامات رسمی، میزان طلاق استان فارس در نخستین سال ازدواج بین ۱۴ تا ۱۶ درصد بود که در حال حاضر این آمار به زیر سه درصد رسیده است و این نشانگر اجرای موفق طرح بهار نکو در استان است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: اقدامات ارزشمند در طرح بهار نکو، موجب افزایش مدت زمان زندگی زوجین شده است؛ به طوری که به مرور آمار طلاق در استان از سال اول به سال‌های سوم، چهارم و پنجم کشیده شد و در حال حاضر نیز به سال‌های هفتم، هشتم و حتی بالاتر رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مقامی مداخله مستقیم و هدفمند در مسائل اجتماعی را اثرگذار خواند و گفت: آمارهای موجود در استان، باعث توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و مطرح شدن این طرح طی سه سال گذشته در این شورا و مصوب شدن آن شد که موجب شده سرفصل‌های اجرایی بهارنکو در سطح کشور نیز اجرا شود.

این نشست با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مسؤولان واحدهای نهاد و مؤسسات بهار نکو برگزار شد.

کد خبر 5364436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha