۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۱

فرماندار گنبدکاووس:

جاده قدیم گنبد-اینچه ظرفیت افزایش تردد را ندارد

جاده قدیم گنبد-اینچه ظرفیت افزایش تردد را ندارد

گنبدکاووس- فرماندار گنبدکاووس با اشاره به راه اندازی منطقه آزاد، گفت: با راه اندازی منطقه آزاد شاهد افزایش تردد در محور گنبد- اینچه برون خواهیم بود لذا باید روند ساخت جاده جدید تسریع شود.

عبدالقدیر کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: محور گنبدکاووس به اینچه برون، مسیری حساس و استراتژیک بوده و یکی از اولویت‌های جدی شهرستان است که از سال های پیش در دستور کار استان و شهرستان قرار داشته است.

فرماندار ویژه گنبدکاووس افزود: استاندار، نمایندگان و مدیرکل راه و شهرسازی پیگیری زیادی در این خصوص انجام دادند و باید روند اجرایی این جاده ادامه یافته و به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه این محور، مسیر گنبدکاووس به اینچه برون را کوتاه تر می‌کند، اضافه کرد: مسیر فعلی که مورد استفاده قرار می گیرد، ایمنی لازم را نداشته و میزان تردد در آن بالا است و تریلی های ترانزیت بسیاری از آن عبور می کنند که خطرات زیادی را برای رانندگان و مردم روستایی که در جوار این مسیر هستند ایجاد می کند.

کریمی ادامه داد: راه اندازی این مسیر، محور گنبد به اینچه را کوتاه‌تر کرده و ایمنی بیشتری خواهد داشت زیرا محور چند بانده است.

طبق گفته فرماندار ویژه گنبدکاووس تاکنون حدود ۱۰ کیلومتر از این مسیر اجرا شده و بقیه نیازمند تامین اعتبار است.

وی با بیان اینکه کل مسیر ۴۲ کیلومتر است، افزود: در خواست ما این است که در مصوبات سفر ریاست جمهوری این پروژه به صورت خاص دیده شود زیرا از انتظارات مردم است.

کریمی گفت: حدود ۱۰ سال است که عملیات اجرای این محور آغاز شده ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.

وی تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی برای افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه و از آن مهم تر پیاده سازی نقشه اجرایی منطقه آزاد اینچه برون، تردد زیادی از گنبد به منطقه آزاد انجام خواهد شد و جاده قدیم کشش این میزان تردد را نخواهد داشت لذا لازم است روند احداث این جاده تسریع شود.

کد خبر 5364729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha