۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱

در مراسم تکریم و معارفه عنوان شد؛

مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی به سمت محصول محور شدن سوق می‌یابند

مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی به سمت محصول محور شدن سوق می‌یابند

مراسم تکریم و معارفه معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، در جلسه‌ای که با حضور دکتر سیدمحمد پورحسینی مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی برگزار شد، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارتخانه معرفی شد و از خدمات شایسته دکتر فرید نجفی معاون سابق تقدیر به عمل آمد.

دکتر پورحسینی در این نشست با بیان اینکه به دلیل رعایت پروتکل‌های سلامت مراسم تکریم و معارفه را ساده و با حداقل نفرات برگزار می‌کنیم، افزود: از اقدامات متعهدانه و دلسوزانه دکتر نجفی در زمان تصدی پست معاونت قدردانی می‌کنیم و برای دکتر پناهی که از جمله اساتید برجسته و شناخته شده‌ای است که به حوزه تحقیقات کاربردی نگاه ویژه‌ای دارند آرزوی توفیق داریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز که صحبت از تحقیقات و فناوری می‌کنیم زیرساخت‌های بسیار خوبی در طی سال‌ها با زحمات اساتید ایجاد شده است. اکنون با توجه به تحریم‌ها وقت آن است که تحقیقات را به محصول برسانیم.

مشاور وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه رتبه تحقیقات سلامت جایگاه مطلوبی دارد ولی همچنان جای رشد و پیشرفت هست، گفت: انتظار رشد ناگهانی نداریم ولی وجود نیروهای دانشمند و جوانان مستعد بسیار کمک کننده است. شرکت‌های دانش‌بنیان که جز اصلی بخش دوم تحقیقات یعنی فناوری را شامل می‌شود، می‌تواند موتور قدرتمندی باشد تا به آن جایگاه مورد انتظار دست پیدا کنیم.

دکتر یونس پناهی با تاکید بر اینکه باید مراکز تحقیقاتی و معاونت‌های تحقیقاتی را به سمت محصول محور شدن سوق بدهیم، افزود: به عنوان اجزای معاونت تحقیقات باید مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کل کشور را به سمتی سوق دهیم که نتایج آن برای جامعه مفید باشد. تولید دانش باید در راستای رفع نیازها باشد و همه باید در یک راستا و همگرا باشند.

وی افزود: در حوزه تحقیقات به دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران متمرکز نباشیم و دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور را مورد توجه قرار دهیم.

کد خبر 5365160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha