۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۲

جمعه در کافه فلسفه؛

کتاب «قانون، سیاست است» معرفی و بررسی می‌شود

کتاب «قانون، سیاست است» معرفی و بررسی می‌شود

‌چهارمین نشست صبح جمعه‌های بخارا صبح جمعه ۱۲ آذر با معرفی و بررسی کتاب «قانون، سیاست است» در کافه فلسفه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کافه فلسفه، ‌چهارمین نشست صبح جمعه‌های بخارا صبح جمعه ۱۲ آذر با معرفی و بررسی کتاب «قانون، سیاست است» نوشته دانکن کندی با ترجمه حبیب‌الله فاضلی در کافه فلسفه برگزار می‌شود.

در کتاب «قانون سیاست است»، نویسندگان در پی نشان دادن درهم تنیدگی حقوق و سیاست و آشکارسازی چگونگی این ارتباط هستند و با مفهوم‌پردازی‌های دقیق و مثال‌های متعدد کوشیده‌اند تا ابعاد مختلف این رابطه را نشان دهند.

هم‌چنین دانکن کندی در مهم‌ترین فصل این‌کتاب، سه مرحله جهانی‌سازی حقوق و سیاست را در قالب رویکردهای فرانسوی، آلمانی و آمریکایی بررسی می‌کند و در این میان به شکل‌گیری نهادهای مالی و اقتصادی در بستر حقوق اشاره می‌کند و این‌که هر کدام از این رویکردها حاوی اندیشه‌های فراملی بودند که طی دوره‌های مختلف تسلط یافته و مدل‌های بومی را تغییر دادند. جهانی‌سازی حقوق از نظر کندی، با ظهور اندیشه حقوقی کلاسیک در میان سال‌های ۱۸۵۰ تا زمان جنگ اول جهانی شکل می‌گیرد.

۴ چهره برجسته حقوق سیاسی در این کتاب کوشیده‌اند به پرسش‌هایی چون چه نسبتی بین سیاست و قانون یا سیاست و حقوق وجود دارد؟ گرگ و میش، یا روح و جسم، یا وضعیتی ورای این دوگانه‌ها؟ پاسخ دهند. ایده غالب نظریه‌پردازان این حوزه آن است که سرشت قانون و حقوق، تابعی از گفتمان‌ها و رخدادهای سیاسی است.

این مراسم با سخنرانی علی دهباشی نویسنده و سردبیر مجله بخارا، کیومرث اشتریان عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، علی‌محمد فلاح‌زاده عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی، مسلم آقایی طوق عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری و حبیب‌الله فاضلی مترجم کتاب و عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران همراه است.

برنامه مذکور روز جمعه ۱۲ آذر از ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

کد خبر 5365449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha