۱۲ آذر ۱۴۰۰، ۹:۵۹

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه خبر داد؛

رشد ۱۰۱ درصدی پرداخت زکات در کرمانشاه نسبت به سال گذشته

رشد ۱۰۱ درصدی پرداخت زکات در کرمانشاه نسبت به سال گذشته

کرمانشاه- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از رشد ۱۰۱ درصدی پرداخت زکات در کرمانشاه نسبت به سال گذشته خبر داد.

پیمان ترکمانه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۹۸ میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شده و کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها متولی جمع‌آوری زکات است.

وی افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری شده ۴۲۸ میلیارد ریال زکات واجب و ۷۰ میلیارد ریال زکات مستحب بوده و نسبت به هشت ماهه سال گذشته رشد ۱۰۱ درصدی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: عاملین کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان‌های استان کرمانشاه کار جمع‌آوری زکات را انجام داده و روحانیون برنامه‌های همیشگی و گفتگو برای تشویق کشاورزان به پرداخت زکات را دارا دارند.

ترکمانه بیان کرد: ۹۰ درصد از زکات دریافتی صرف امور خیریه و خدمات رسانی به محرومین و نیازمندان شده و هفت درصد صرف تعمیر و ساخت پروژه‌های عمرانی عام المنفعه مثل مسجد، حسینیه و غسالخانه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنا به قانون زکات گندم و جو بیشترین زکات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده و به دلیل کم‌آبی یا بارش باران در شهرستان‌ها مقدار زکات دریافتی در هر شهرستان متفاوت است‌.

کد خبر 5366343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha