۱۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۴۴

مدیرکل کانون پرورش فکری کرمانشاه خبر داد؛

انجام ۴۰ فعالیت فرهنگی در مراکز کانون پرورش فکری کرمانشاه

انجام ۴۰ فعالیت فرهنگی در مراکز کانون پرورش فکری کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌ استان کرمانشاه از انجام ۴۰ فعالیت فرهنگی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه خبر داد.

مهناز فتاحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه دارای ۲ کتابخانه سیار بوده که این کتابخانه‌های سیار به مناطق کم برخوردار اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به دلیل راه اندازی کتابخانه‌های سیار در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، افزود: کتابخانه‌های سیار با هدف دسترسی کودکان و نوجوانان روستاهای دور افتاده استان کرمانشاه و تقویت فرهنگ کتابخوانی به وجود آمده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: اعضا تیم کتابخانه‌های سیار شامل یک نفر بوده که گاهی اوقات مربی نقاشی، مربی خوشنویسی یا مربی فرهنگی با آن یک نفر همکاری می‌کنند.

فتاحی بیان کرد: کتابخانه‌های سیار به روستاهای نزدیک کرمانشاه نیز اعزام می‌شوند و در مناطق کم برخوردار فرهنگی با هماهنگی آموزش پرورش برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه سنی هدف کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان بوده و کتاب‌هایی که در مراکز کانون پرورش فکری وجود دارد از انتشارات کانون است.

فتاحی خاطر نشان کرد: به دلیل آنکه مخاطب اصلی ما کودکان و نوجوانان هستند نمی‌توانیم از هر انتشاراتی کتاب وارد کتابخانه‌ها کرده یا از یک فروشنده کتاب خریداری کرده و در کتابخانه‌ها قرار دهیم و کتاب‌هایی که مورد نظر و استاندارد بوده در کتابخانه‌ها قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: ۴۰ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه انجام شده و هر فعالیت مربی مخصوص به خود را داشته و برنامه‌هایی از قبیل قصه‌گویی، نمایش عروسکی، قرآن، کاردستی، کتابخوانی، شعرخوانی، کارگاه‌های شعر و داستان، نقاشی و طراحی در مراکز کانون انجام می‌گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: در روستاهای کرمانشاه کودکانی که استعداد شاعری یا نویسندگی داشته توسط مربی‌ها شناخته و به واحد آفرینش‌های ادبی معرفی و از آموزش‌های رایگان برخوردار می‌شوند.

فتاحی با اشاره به اسامی نویسندگان کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: اکثراً کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های ثابت و سیار به قلم مصطفی رحماندوست، شکوه قاسم نیا و بابک نیک طلب است.

کد خبر 5363378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha