۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۸:۵۲

معاون فنی مرکز بهداشت کرمانشاه:

بیش از ۳۰ هزار کرمانشاهی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

بیش از ۳۰ هزار کرمانشاهی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

کرمانشاه- معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر از افراد بالای ۶۰ سال، کادر درمان و بیماران صعب العلاج دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۵ درصد جمعیت هدف استان کرمانشاه یعنی ۱۲ سال به بالا دز نخست و ۶۸ درصد افراد هر ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و همچنین تمام دانش آموزان ۱۲ الی ۱۸ شهرستان گیلانغرب در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

وی افزود: هم اکنون واکسن سینوفارم، برکت، پاستوکووک و اسپایکوژن برای تزریق دز نخست و دوم برای سنین ۱۲ سال به بالا در مراکز تجمیعی تزریق می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: واکسن اسپایکوژن برای رده سنی ۱۸ الی ۵۰ سال و بدون بیماری زمینه‌ای قابلیت تزریق دارد و در هفته آتی واکسن سوبراناپلاس به عنوان دز یادآور واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک برای افرادی که ۶ ماه از زمان تزریق نوبت دوم آنها گذشته تزریق خواهد شد.

شاه آبادی با اشاره به شرایط تزریق دز سوم یا یادآور واکسن کرونا، بیان کرد: واکسن‌های برکت، سینوفارم و بهارات سه نوبتی بوده که فاصله دز نخست و دوم ۲۸ روز و فاصله دز دوم و سوم سه تا چهار ماه است اما واکسن‌های آسترازنکا و اسپوتنیک ۲ نوبتی بوده که ۶ ماه پس از تزریق دز نخست، دز یادآور آن تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون افرادی بالای ۴۰ سال سن که واکسن برکت، سینوفارم و بهارات تزریق کرده‌اند و سه ماه از زمان تزریق دز دوم آنها گذشته می‌توانند برای تزریق دز سوم به مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: از مرداد ماه سال جاری تزریق دز سوم کادر درمان، بیماران صعب‌العلاج و افراد بالای ۶۰ سال در استان کرمانشاه آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

شاه آبادی با اشاره به تأثیرات واکسیناسیون کامل کرونا برای کنترل این بیماری، گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اکثر کسانی که بر اثر کرونا فوت می‌کنند یا واکسینه نشده‌اند، یا تنها دز اول را دریافت کرده و فرایند واکسیناسیون آنها تکمیل نشده و یا این افراد دارای سن بسیار بالا و بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون کنترل نشده بوده‌اند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان سنین ۱۲ الی ۱۸ سال نیز می‌توانند به دلخواه واکسن‌های سینوفارم یا پاستو کووک را با توجه به بازگشایی مدارس تزریق کنند و تاکنون گزارشی از بروز عارضه جدی در دانش آموزان استان کرمانشاه بر اثر تزریق واکسن کرونا گزارش نشده است.

کد خبر 5366857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha