۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۵

بازگشت تئاتر در بام ایران با«سالخوردگی»

بازگشت تئاتر در بام ایران با«سالخوردگی»

بیجار-پس از گذشت بیش از ۲۰ماه از دوری صحنه و با تغییر رنگ کرونا این روزها بار دیگر شاهد بازگشت روزهای گرم اجرای تئاتر در بیجار هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، با آغاز بحران ویروس کرونا و همه گیری این بیماری منحوس در سراسر دنیا همانند همه مشاغل و حرفه‌های هنری چراغ تئاتر نیز نیمه خاموش شد و صحنه‌های نمایش با خاموشی و سردی همراه شد اما خوشبختانه پس از گذشت بیش از ۲۰ ماه از دوری صحنه هنر و با تغییر رنگ کرونایی و افزایش میزان واکسیناسیون خوشبختانه شاهد جان گرفتن دوباره تئاتر در دیار گروس هستیم.

شهرستان بیجار دارای ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بالایی است و هنرمندان نام آوازه بسیاری را در دامان خود پرورش داده است که نام و شهره هرکدام از این هنرمندان جهانی شده است.

هنرمندان دیار گروس علی رغم محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی که دارند با تلاش و پشتکار فراوان خود توانسته اند افتخارات بسیاری را کسب کنند و نام دیار گروس را بر روی سکو های افتخار بنشانند.

خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد فعالیت بسیار خوب هنرمندان شهرستان بیجار در عرصه تئاتر بوده‌ایم که حضور پرشور مردم و کسب عناوین برتر در جشنواره‌های مختلف خود گویای این امر مهم است.

گروه نمایش «چرک نویس» یکی از فعال‌ترین و موفق ترین گروه‌های نمایشی شهرستان فعالیت خود را در زمینه نمایش‌های بزرگسال و کودک و نوجوان و پس از آن با سایر گونه‌های نمایشی ادامه داده و از سال ۱۳۸۸ تاکنون یکی از فعال‌ترین گروه‌های نمایشی است که اکثر نمایش‌های به اجرا رفته توسط این گروه جز پرمخاطب ترین نمایش‌های چند سال اخیر بوده است.

نمایش جدیدی که در سطح شهرستان با هنرمندی اعضای گروه نمایش چرک‌نویس در حال اجرا است «سالخوردگی» نام دارد که عناوین برتر در سی و دومین جشنواره تئاتر استانی را به خود اختصاص داد و به جشنواره بین المللی فجر معرفی شد و در حال حاضر آماده اجرا برای عموم شهروندان است.

هاشم زاده کارگردان این اثر نمایشی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سالخورردگی اقتباسی از داستان «لیرشاه» شکسپیر می‌باشد که در این نمایش پادشاه به دنبال تقسیم دارایی خود در بین سه فرزند دخترش می‌باشد اما پس از تقسیم دارایی مشکلاتی بین فرزندان و پدر به وقوع می‌پیوندد.

وی ادامه داد: نمایش «سالخوردگی» به نویسندگی باقر سروش و کارگردانی سید یاسر هاشم زاده و کامران جباری است که با حضور بازیگران توانای گروه تئاتر چرک نویس میزبان عموم علاقه‌مندان و هنر دوستان بیجاری خواهد بود.

تئاتر «سالخوردگی» با بازی پیمان جباری، شایسته فرمانی فرد، دنیا هاشمی، مبینا اکبری، کامران جباری، محمد وطن خواه، سید علیرضا خضری و سید آرین سجادی به مدت ۹۰ دقیقه از تاریخ یازدهم لغایت نوزدهم آذر ماه ساعت ۱۷:۳۰ در پلاتو گروس بیجار به روی صحنه خواهد رفت.

هاشم زاده به اهمیت توجه به هنر تئاتر اشاره کرد و گفت: توجه به تئاتر و هنر نمایشی زمینه ساز توسعه فعالیت‌های فرهنگی است و خوشبختانه ظرفیت فراوانی برای هنر تئاتر و نمایش در بیجار وجود دارد که با پرورش این استعدادها و ظرفیت‌ها می‌توان زمینه‌های رشد تئاتر بیجار را مهیا کرد.

کد خبر 5367884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha