۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۰

فرمانده انتظامی تهران بزرگ:

فرآیند بازپروری معتادان در برخی مراکز نیازمند اصلاح است

فرآیند بازپروری معتادان در برخی مراکز نیازمند اصلاح است

ری- فرمانده انتظامی تهران بزرگ با انتقاد از روند برخی مراکز در مراحل بازپروری معتادان گفت: فرآیندهای بازپروری معتادان در برخی مراکز نیازمند اصلاح است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین ماده ۱۶ مهر سروش در بخش کهریزک که با همراهی سردار اسکندر مؤمنی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، حسین توکلی کِجانی، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و سایر مسئولین انجام شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مرکز با حداقل امکانات از ۲ سال قبل تاکنون راه اندازی شده و پیشرفت خوبی هم داشته است اظهار داشت: با افتخار اعلام می‌کنیم که مددجویان این مرکز از هیچ مواد مخدری استفاده نمی‌کنند.

رئیس پلیس تهران با تاکید بر مهارت آموزی مددجویان گفت: تلاش بر این است که این افراد شغل و پیشه‌ای را آموزش ببینند و با خانواده‌هایشان در ارتباط باشند چرا که زمانی که این افراد در دام اعتیاد می‌افتند از سوی خانواده‌ها طرد می‌شوند.

رحیمی عنوان داشت: ۵۰ تا ۶۰ مددجو در این مرکز هیچ هویت ندارند و این به این معنا است که به قدری این افراد درگیر اعتیاد شده بودند که خانواده‌هایشان را از یاد برده‌اند و هویتشان را نمی‌دانند.

وی با انتقاد از برخی مراکز برای روند بازپروری معتادان افزود: بسیاری از اقداماتی که در برخی بازپروری‌ها صورت می‌گیرد باید مورد بازبینی و تجدید نظر قرار بگیرد.

رئیس پلیس تهران از کارخانه داران و صاحبان مراکز صنعتی خواست که سوله‌ها و خط تولید را در این مرکز راه اندازی کنند تا مددجویان از شغل برخوردار شوند و توصیه مکرر این است که معتادان متجاهر بعد از گذشت سه ماه از زمان سم‌زدایی مشغول کار شوند و در این زمینه باید تمهیداتی اندیشیده شوند تا این افراد به جامعه بازگردند.

کد خبر 5368357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha