۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷

مدیرکل میراث فرهنگی فارس اعلام کرد؛

اولین حراج صنایع‌دستی استان فارس برگزار می‌شود

اولین حراج صنایع‌دستی استان فارس برگزار می‌شود

شیراز - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری اولین حراج چند اثر فاخر صنایع‌دستی استان، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی شه دوست شیرازی اظهار کرد: استان فارس ویترین گردشگری کشور است و در تمام زمینه‌های گردشگری مذهبی، فرهنگی، تاریخی، ادبی و سلامت و انواع دیگر گردشگری در کشور شاخص هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه در توسعه گردشگری باید همه دستگاه‌های متولی استان تلاش کنند، ادامه داد: به‌تناسب ظرفیت‌های موجود آن‌طور که شایسته است استان فارس را معرفی نکرده‌ایم و بهترین راهکار معرفی ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در برگزاری رویدادها است.

او بیان کرد: شهرستان نی‌ریز می‌تواند یکی از شهرستان‌های رویداد محور باشد و در این زمینه، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد.

شه‌دوست شیرازی افزود: برای ادامه مرمت‌های مسجد جامع نی‌ریز مشکل معوقات پیمانکار حل شده است و روند اداری مستقر شدن پیمانکار جدید در حال انجام است.

این مقام مسئول بابیان این‌که گردشگری لوکوموتیو حرکت است که باعث رونق میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی می‌شود، ابراز کرد: باید نگاه سنتی را از حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برداریم تا بتوانیم با تمام ظرفیت داشته‌های غنی‌مان را به معرض نمایش بگذاریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به برگزاری اولین حراج صنایع‌دستی در استان، بیان کرد: چند اثر فاخر صنایع‌دستی که حاصل زحمات هنرمندان استان فارس است به‌زودی به حراج گذاشته خواهد شد.

کد خبر 5369834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha