۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳

رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد؛

سازش و مصالحه در سه فقره پرونده قتل عمد طی یک هفته اخیر در فارس

سازش و مصالحه در سه فقره پرونده قتل عمد طی یک هفته اخیر در فارس

شیراز – رئیس کل دادگستری استان فارس ازسازش و مصالحه در سه فقره پرونده قتل عمدی با تلاش‌های مسئولان قضایی استان فارس در یک هفته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت لاسلام والمسلمین کاظم موسوی، گفت: با رأفت و گذشت خانواده‌های اولیای دم و همچنین تلاش‌های مسئولان قضائی، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف، مصلحین قرآنی و بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش توسط ریش‌سفیدان و معتمدین محلی در حوزه‌های قضائی مرودشت، زرین دشت و سروستان سه نفر از چوبه دار رهایی یافتند.

وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته افزود: در سند تحول دستگاه قضائی فرهنگ صلح و سازش مورد توجه قرار گرفته و گسترش نهادهای سازشی و داوری‌ها به صورت تخصصی در دوران تحول و تعالی دستگاه قضائی بیش از پیش مورد تاکید است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس تصریح کرد: در زمینه توسعه فرهنگ صلح و سازش، استان فارس دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی بوده و لازم است ضمن بهره مندی از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش اهتمام جدی تر صورت گیرد؛ هر چند از سوی توسعه حل اختلاف استان فارس اقدامات بسیار مناسبی در این خصوص انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی یادآور شد: عفو و گذشت یکی از ارزش‌های دینی و نشانه‌ی تقوای الهی است و ترویج این روحیه در بین شهروندان، موجب ارتقا امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در جامعه خواهد شد.

کد خبر 5370710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha