۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۴۴

ند پرایس خبر داد؛

شرکت بلینکن در نشست وزرای «گروه ۷» و گفتگو بر سر مساله اوکراین

شرکت بلینکن در نشست وزرای «گروه ۷» و گفتگو بر سر مساله اوکراین

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از سفر قریب الوقوع بلینکن به انگلیس به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه گروه ۷ و مذاکره در خصوص مساله اوکراین با شرکای خود در این گروه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور قرار است به منظور نشست وزرای خارجه «گروه ۷» به انگلیس سفر کرده و در خصوص مساله اوکراین با همتایان خود گفتگو کند.

بر اساس این گزارش، پرایس با بیان اینکه بلینکن در ادامه این سفر از اندونزی، مالزی و تایلند نیز بازدید خواهد کرد، گفت: بلینکن ابتدا برای شرکت در نشست وزرای امور خارجه و توسعه جی ۷ در تاریخ ۱۰ تا ۱۲ دسامبر به لیورپول بریتانیا سفر خواهد کرد.

پرایس خاطرنشان کرد که بلینکن در جریان سفر خود، با اعضای G7 و همچنین همتایان خود از استرالیا، هند، کره جنوبی و کشورهای عضو پیمان «آ سه آن» گفتگو خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: بلینکن در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله مسائل ژئوپلیتیکی و امنیتی، تجمع نیروهای روسیه در مرز با اوکراین، تأمین واکسن کرونا و امنیت بهداشت جهانی و همچنین توسعه در منطقه اقیانوس هند و آرام (با شرکای خود) گفتگو خواهد کرد.

کد خبر 5371094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha