۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۵:۱۷

مقام آمریکایی:

امنیت غذایی و انرژی موضوع محوری نشست گروه ۲۰ خواهد بود

 امنیت غذایی و انرژی موضوع محوری نشست گروه ۲۰ خواهد بود

آمریکا اعلام کرده که در نشست گروه ۲۰ درباره امنیت غذایی و انرژی گفتگو صورت خواهد گرفت.

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، امنیت غذایی و انرژی در نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ در بالی اندونزی از موضوعات محوری این نشست خواهد بود.

این خبر را «رامین طلوعی»، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اقتصادی و بازرگانی به خبرنگاران اعلام کرده و در این ارتباط گفت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، امنیت انرژی را در نشست اصلی وزرای گروه ۲۰ در روز جمعه و در دیدارهای دوجانبه مطرح خواهد کرد.

این مقام ارشد آمریکایی افزود: اعضای گروه بیست همچنین باید اصرار کنند تا روسیه با تلاش‌های سازمان ملل برای بازگشایی خطوط دریایی مسدود شده توسط جنگ در اوکراین همراهی و حمایت کند.

طلوعی گفت: کشورهای گروه ۲۰ باید روسیه را مسئول بدانند و اصرار کنند که از تلاش‌های سازمان ملل برای بازگشایی مسیرهای دریایی برای تحویل غلات حمایت کند و دسترسی به غلات را در اوکراین تسهیل کند.

همچنین یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه درباره برگزاری نشست گروه ۲۰ در اندونزی اعلام کرد: «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، این هفته در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ در بالی اندونزی با «وانگ یی» همتای چینی خود دیدار خواهد کرد.

وزرای خارجه گروه ۲۰ پنجشنبه و جمعه این هفته در جزیره بالی اندونزی با هم دیدار خواهند کرد. نشست دو روزه وزرای خارجه گروه ۲۰ پیش از اجلاس سران در نوامبر به میزبانی اندونزی برگزار می‌شود.

بلینکن و وانگ آخرین بار در اکتبر گذشته در اجلاس گروه ۲۰ در رم ملاقات کردند. بنا به گزارش روزنامه واشنگتن پست، نشست این هفته وزرای خارجه آمریکا و چین عمدتاً بر جنگ در اوکراین متمرکز خواهد بود.

کد خبر 5531816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha