۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۶

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

مشکل زنان کار در دلفان تاسف بار است/اجرای برنامه جامع توانمندسازی

مشکل زنان کار در دلفان تاسف بار است/اجرای برنامه جامع توانمندسازی

نورآباد- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اینکه زنان به شکلی که صحیح نیست و در سنین نامناسب مجبور به انجام کارهایی شوند که با شرایط جسمی آنان هماهنگ نیست، پذیرفته شده نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، انسیه خزعلی امروز پنجشنبه در نشست شورای اداری و بررسی مشکلات زنان شهرستان دلفان با اشاره به اینکه حرکت‌هایی که ایستادن روی پای خود و خودکفایی خانوادگی و دست به سوی کسی دراز نکردن است را باید در جامعه نهادینه کرد، گفت: از بزرگترین سرمایه‌های ماست که فرهنگ کار و بزرگ منشی و دست جلوی کسی دراز نکردن را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگی که امام راحل برای ما به ارمغان آورد و رهبر معظم تاکید بر آن دارند، فرهنگ خودکفایی، خودباوری، رسیدن به عزت نفس و «ما می توانیم» است؛ تصریح کرد: باید داشته‌های خود را استفاده کنیم و نگاهمان به بیرون نباشد و از آنچه که خداوند متعال از نعمت‌های فراوان در اختیار ما قرار داده بهره ببریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه باید نعمت سرمایه‌های انسانی خود را پاس بداریم، تقویت کنیم و رشد بدهیم، افزود: باید برای خانم‌ها برنامه مهارت آموزی داشته باشیم و دوره‌هایی بگذاریم که روی پای خود کار کنند و کار آفرین باشند و صنایع بزرگ و کوچک را هدایت و مدیریت کنند.

خزعلی با اشاره به اینکه امیدواریم با یک هم افزایی و تعامل خوب حرکت مناسبی در لرستان باشیم، گفت: برنامه معاونت زنان، یک برنامه جامع توانمندسازی و آسیب زدایی است.

وی ادامه داد: در نشست امروز هم مسئله کار و اشتغالزایی و کارآفرینی برای بانوان مطرح شد، شرایطی که در دلفان موجود است و زنان دارند خیلی ناراحت کننده است که خانم‌ها بیایند در میدان دنبال کار باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: اینکه زنان روی پای خود باشند و فرهنگ کار در وجود آنها باشد خوشحال کننده است اما اینکه به شکلی که صحیح نیست و یا در سنینی که باید مراقبت شوند به دنبال کار باشند یا هرکاری که با شرایط جسمی آنان هماهنگ نیست را مجبور باشند انجام دهند، پذیرفته شده نیست و واقعاً تأسف بار است و باید رفع شود.

خزعلی با بیان اینکه البته این روحیه قابل تقدیر و قابل ستایش است که زنان ما نمی‌گذارند خانه آنها از هم بپاشد و فرزندانشان احساس غربت کنند و یک ستون و تکیه گاه محکم هستند و خانواده را حفظ می‌کنند، تصریح کرد: باید برای پایداری و رشد این خانواده و توانمند شدن آن تمام تلاش خود را انجام دهیم و آنچه در توانمان است را چه مادی و چه معنوی به میدان بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه در هفته‌های آینده رونمایی از طرح کسب و کارهای پایدار خانواده محور را خواهیم داشت، گفت: تاکید این طرح بر زنان سرپرست خانوار است و امیدواریم با اجرای آن مشاغلی از خرد تا مشاغلی که می‌تواند در سطح صنایع بزرگ باشد، ایجاد شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه با توجه به شرایطی که لرستان دارد، این استان را به عنوان پایلوت مورد توجه قرار می‌دهیم و شهر دلفان به عنوان مرکزیت این مسئله در نظر گرفته می‌شود و امیدوارم با همکاری مسئولان حرکت خوبی را کلید بزنیم، افزود: در عین حال مسئله آسیب زدایی و مسائلی مثل طلاق و خودکشی را نیز در دستور کار داریم که پیش از این شهرستان دلفان در این رابطه پایلوت بوده که اقدامات گذشته بایستی گسترش یابد.

خزعلی یادآور شد: امیدواریم ‬با شرایط اقتصادی خوبی که فراهم می‌شود بتوانیم یک حرکت نمونه و الگویی در کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه به شهرهای دیگر لرستان هم خواهیم رفت و جمع بندی خواهیم داشت که به شکلی کار کنیم که با استفاده از نیروهای جهادی و مردمی و با استفاده از توانمندی‌های زنان بتوانیم مشکلات این حوزه را حل کنیم، ادامه داد: دولت در شرایط ویژه ای از نظر بودجه قرار دارد و مشکلات عدیده بدهکاری‌های زیاد دولت قبل هم وجود دارد؛ انتظار این نیست که بتواند به سرعت بسیاری از مشکلات را حل کند اما تلاش می‌کند این آسیب‌ها افزایش نیابد و درصد آنها کم شود.

کد خبر 5371469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha