۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۸

استاندار کردستان:

مدیریت در کردستان شرکت سهامی نیست

مدیریت در کردستان شرکت سهامی نیست

سنندج- استاندار کردستان گفت:ملاک در انتخاب مدیران سالم سازی و پاک دستی است و این را هم به فعالان سیاسی استان گفته ایم که مدیریت در استان شرکت سهامی نیست که یک عده سهم خواهی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنجشنبه در شورای اداری استان، اظهار کرد: بابت سه دقیقه تأخیر در برگزاری این جلسه عذرخواهی می‌کنیم و به مدیران استان اعلام می‌کنیم که جلسات را باید سر ساعت شروع کنند و سخنرانی‌ها هم در همان زمان تعیین شده باشد.

وی در ادامه سخنان خود روز دانشجو را تبریک گفت و افزود: نخبگان علمی و اساتید توانمند بسیاری در مراکز دانشگاهی استان فعالیت دارند اما به دلیل قانون بومی گزینی شاهد تضییع حقوق دانش آموزان کردستانی هستیم که انتظار می‌رود نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای رفع این دغدغه همت کنند.

استاندار کردستان تصریح کرد: مبحث پژوهش باید محور امور باشد چون بسیاری از پروژها براساس نگاه سلیقه‌ای و یا یک ذهنیت‌هایی انجام شده و مطالعات پژوهشی قبل از اجرا در آنها به کار گرفته نشده و امروز به یک بحران تبدیل شده اند.

زارعی کوشا افزود: در دو دهه گذشته تنها پشتیبانی و حمایت رهبر معظم انقلاب موضوع پژوهش را به پیشرفت رسانده است و معظم‌له همواره خواستار توسعه و تسریع در اجرای پروژه‌های پژوهشی بوده اند.

استاندار کردستانی در ادامه سخنان خود با تقدیر از خیر کردستانی که یکصد دستگاه ویلچر برقی را برای معلولان استان خریداری کرده بود اظهار کرد: بیش از ۵۰ هزار نفر از جمعیت استان را معلولان تشکیل می‌دهند که انتظار می‌رود فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی یک مشاور برای رفع دغدغه معلولین از بین این جامعه داشته باشند.

وی با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: طی دو سال از شیوع ویروس کرونا همه مردم دنیا شاهد تلاش‌های خستگی ناپذیر کادر درمانی بودند و ما قدردان زحمات آنها هستیم.

زارعی کوشا بر تثبیت مدیریتی در استان در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کرد و گفت: فلسفه تغییر مدیریت در استان با تغییر دولت‌ها، دمیدن یک نفس جدید در کالبد مدیریتی و اجرایی کشور است و در این راستا بنای ما به تعامل و همفکری در استان است.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: در همین راستا با جریان‌های سیاسی، نخبگان و افراد صاحب‌نظر نشست‌هایی برگزار کرده‌ایم و ایده‌ها و نظرات آنها را شنیده‌ایم اما در انتخاب مدیران تحت فشار هیچ تفکر و فردی قرار نخواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: مدیریت استان یک شرکت سهامی نیست که برای هر بخشی سهمی در نظر بگیریم چرا که ما یک امانتی از دولت تحویل گرفته‌ایم و باید به مردم خدمت کنیم.

زارعی کوشا افزود: متناسب با این امانت و شرایط، ظرفیت‌ها و کمبودهای استان، افرادی توانمند، پاکدست و کسانی که توان سالم‌سازی داشته باشند در پست‌های مدیریتی بکارگیری خواهند شد.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود از تغییر روند برگزاری جلسات شورای اداری استان خبر داد و گفت: مدیران در جلسات بعدی باید پاسخگوی حوزه کاری خود باشند و از رسانه‌ها هم به عنوان یاری کنندگان توسعه استان انتظار نقد منصفانه و اطلاع رسانی معتمدانه را داریم.

وی افزود: انتظار داریم رسانه‌ها نارسایی‌ها و محدودیت‌ها را بیان کنند اما شأن رسانه را از اینکه در چنبره بعضی خواسته‌های گروهی، جناحی، باندی و سیاسی قرار گیرد، حفظ کنند.

استاندار کردستان از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان کردستان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود فرمانداران و مدیران در استان تا آخرین ساعات مسئولیت خود پاسخگو مردم بوده و به ارائه خدمت بپردازند و کم کاری نکنند.

کد خبر 5371546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha