۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۴:۴۷

رئیس مرکز سیاست امنیتی:

اروپا با اقدام آمریکا برای تحریم روسیه همراهی نخواهد کرد

اروپا با اقدام آمریکا برای تحریم روسیه همراهی نخواهد کرد

رئیس مرکز سیاست امنیتی روز شنبه به پایگاه آمریکایی نیوزمکس گفت: تحریم‌های مکرر آمریکا علیه روسیه در طول سال‌ها جواب نداده است و اروپا با تحریم روسیه همراهی نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با مطرح شدن احتمال تحریم روسیه از سوی کشورهای غربی و آمریکا، حال یک کارشناس مسائل بین الملل نسبت به همراهی کشورهای اروپایی با تحریم روسیه ابراز تردید کرده است.

در همین ارتباط نیز، «فرد فلیتز»، رئیس مرکز سیاست امنیتی در واشنگتن روز شنبه به پایگاه آمریکایی نیوزمکس گفت: تحریم‌های مکرر آمریکا علیه روسیه در طول سال‌ها جواب نداده است و کشورهای اروپایی مانند آلمان احتمالاً در صورت تهاجم به اوکراین با درخواست تحریم‌ها همراهی نخواهند کرد، زیرا آنها نمی‌خواهند بر عرضه انرژی خود از روسیه تأثیر بگذارند.

فلیتز در ادامه گفت: اروپا به گاز طبیعی روسیه نیاز دارد و آلمانی‌ها واردات گاز از روسیه را قطع نمی‌کنند، آنها باید این انرژی را دریافت کنند، چون انرژی هسته‌ای را رها کرده‌اند و نمی‌خواهند زغال سنگ بسوزانند.

به گفته فلیتز، در عین حال، هنوز مشخص نیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، علیرغم جمع آوری نیروهای نظامی در مرز، می‌خواهد به اوکراین حمله کند یا خیر؟

فلیتز با اشاره به اینکه جو بایدن هفته گذشته گفت که ایالات متحده باید با همتای روس خود دیدار کند تا در مورد اختلافات با ناتو با روسیه گفتگو کند، گفت: به نظرم پوتین این اقدامات را انجام می‌دهد تا ناتو را تجزیه کند.

«اولاف شولز»، صدراعظم جدید آلمان نیز هفته گذشته گفت که در صورت تهاجم به اوکراین با تحریم روسیه موافقت خواهد کرد، اما او مشخص نکرد که آیا توقف خط لوله گاز نورد استریم ۲ از روسیه به آلمان بخشی از تحریم‌ها خواهد بود یا خیر؟ «آنگلا مرکل»، صدراعظم سابق آلمان نیز اصرار داشت که این خط لوله یک سرمایه گذاری تجاری است، نه یک ابزار سیاسی و شولز هم ممکن است این عقیده را داشته باشد، زیرا حزب او، سوسیال دموکرات‌ها، در گذشته حامی این پروژه بوده‌اند.

فلیتز به نیوزمکس گفت که عضویت اوکراین در ناتو یک خط قرمز برای روسیه است. فلیتز گفت: «روسیه دارای مناطق نفوذ است و برای روسیه، این خط قرمزی برای عضویت اوکراین در ناتو و اعزام نیروهای آمریکایی یا اروپایی است.»

کد خبر 5373251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha