۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۸

مدیر کل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری:

۴۸ هزار خانواده در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش کمیته امداد هستند

۴۸ هزار خانواده در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش کمیته امداد هستند

شهرکرد- مدیر کل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۴۸ هزار خانواده در استان تحت پوشش هستند، گفت: از ابتدای امسال بیش از هزار و ۸۰۰ شغل پایدار برای مددجویان استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جاسم محمدی ظهر یکشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وظایف کمیته امداد، اظهار کرد: بررسی، شناسایی فقرا و محرومیت در حوزه‌های مادی و معنوی از جمله وظایف کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی عنوان کرد: ۴۸ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد چهارمحال و بختیاری است که از تمامی خدمات در حوزه مالی و مادی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هیچ دانش آموزی نباید به دلیل فقر از درس خواندن جا بماند به همین منظور از تمامی دانشجویان و دانش آموزان تحت پوشش حمایت می‌شود.

محمدی با اشاره به ضرورت حفظ شأن و کرامت انسانی خانواده‌های تحت پوشش، افزود: ایجاد اشتغال پایدار ویژه مددجویان در دستور کار کمیته امداد چهار محال و بختیاری است.

وی شغل پایدار را عامل از بین رفتن فقر در جامعه دانست و ادامه داد: مشاغل خرد و اقتصاد خانگی یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار است.

۱۶ هزار حامی از ایتام و فرزندان محسنین استان حمایت می‌کنند

مدیر کل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: یکی از نیازهای مهم انسان امروزه مسکن است که به عنوان اولویت‌های این اداره قرار گرفته است.

محمدی با بیان اینکه به ازای اشتغال هر مددجو ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به کارفرما پرداخت می‌شود، عنوان کرد: در صورت عدم نیاز به تسهیلات دو سال بیمه تأمین اجتماعی سهم کارفرما توسط کمیته امداد استان پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال پنج هزار شغل پایدار باید در استان ایجاد شود، گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از هزار و ۸۰۰ شغل به صورت مستقیم برای مددجویان در چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است.

مدیر کل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری به فعالیت ۱۲۴ مرکز نیکوکاری در استان اشاره کرد و گفت: مراکز نیکوکاری در حوزه‌های بهداشت، آموزش و پرورش، اشتغال‌زایی و کار آفرینی در حال خدمت رسانی به مددجویان هستند.

محمد با بیان اینکه حدود دو هزار و ۲۰۰ فرزند یتیم و سه هزار و ۵۰۰ بچه‌های محسنین در استان وجود دارد، ادامه داد: بیش از ۱۶ هزار حامی از کودکان یتیم و محسنین در چهارمحال و بختیاری حمایت می‌کنند.

کد خبر 5373962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha