بیانیه حماس درباره درگیری ها در اردوگاه فلسطینی جنوب لبنان

بیانیه حماس درباره درگیری ها در اردوگاه فلسطینی جنوب لبنان

جنبش حماس با صدور بیانیه ای نیروهای موسوم به امنیت ملی فلسطین در لبنان را مسئول تیراندازی به سه نفر از نیروهای خود در اردوگاه البرج الشمالی در جنوب لبنان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، جنبش حماس روز یکشنبه بیانیه ای را پیرامون حوادث اردوگاه فلسطینی البرج الشمالی در جنوب لبنان صادر کرد.

بر اساس این گزارش، جنبش حماس در این بیانیه با بیان اینکه تیراندازی عامدانه به مراسم تشییع پیکر شهید حمزه ابراهیم شاهین به شهادت ۳ نفر از عناصر این جنبش در لبنان منجر شده است، افزود که این جنایت تمام جامعه فلسطینی در لبنان را هدف گرفته است.

جنبش حماس مسئولیت کامل و مستقیم این حادثه را برعهده نیروهای موسوم به امنیت ملی فلسطین و رهبری تشکیلات خودگردان در رام الله و دستگاه های امنیتی این تشکیلات در لبنان دانست.

حماس افزود که هدف از این جنایت ضربه به روند امنیت و صلح ملی در جامعه فلسطینی در لبنان و خدشه دار کردن امنیت جامعه لبنانی در عمق منطقه ای حساس در جنوب لبنان است.

بیانیه مذکور این جنایت را در راستای خدمت به رژیم اشغالگر اسرائیل که همواره درصدد هدف قرار دادن اردوگاه های فلسطینی است برشمرد.

حماس همچنین با درخواست از جنبش فتح و گروه های فلسطینی و لبنانی برای محکومیت این اقدام خرابکارانه نیروهای موسوم به امنیت ملی فلسطین در لبنان، سپردن عاملان آن به دست عدالت را خواستار شد.

منابع محلی پیش از این از کشته و زخمی شدن ۱۱ نفر در درگیری بین نیروهای حماس و فتح در اردوگاه برج شمالی در لبنان خبر داده بودند.

این منابع افزوند که در درگیری مسلحانه بین نیروهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» و جنبش فتح در اردوگاه آوارگان فلسطینی در «برج شمالی» در لبنان، تا کنون سه نفر کشته و هشت نفر زخمی شده اند.

منابع محلی اعلام کردند، درگیری بین دو طرف در مراسم تشییع پیکر «حمزه شاهین» اتفاق افتاد و تماس های فلسطینی- فلسطینی و فلسطینی- لبنانی برای متوقف کردن درگیری و حل مشکل در جریان است.

کد خبر 5374127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha