۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۹:۱۰

در یک لاپوشانی؛

پنتاگون از عاملان قتل ۱۰ شهروند افغان رفع تقصیر کرد!

پنتاگون از عاملان قتل ۱۰ شهروند افغان رفع تقصیر کرد!

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد طبق بررسی های انجام شده، نظامیان آمریکایی که در حمله پهپادی کابل دخیل بودند، مقصر نیستند و در نتیجه تنبیه انضباطی نمی شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که هیچیک از نظامیان این کشور را در جریان حمله پهپادی آمریکا به کابل در ماه آگوست (مرداد) که منجر به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی از جمله ۷ کودک شد، مقصر نمی‌داند.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون در جمع خبرنگاران ادعا کرد: فرماندهان ارشد توضیحاتی را به «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور درباره این حادثه دادند که هیچکدام از این موارد شامل نکته‌ای دال بر تقصیر فرد یا افراد خاصی در این زمینه نیست و آستین هم این مطلب را پذیرفته است.

وی افزود: من گمان نمی‌کنم که مسائل مربوط به مسئولیت پذیری شخصی وجود داشته باشد.

کربی در ادامه این ادعا افزود: در این مورد، در چارچوب این حمله خاص، مورد محکم و مستدلی برای پاسخگویی شخصی وجود نداشت.

سخنگوی پنتاگون پیشتر نیز در رابطه با حادثه یادشده گفته بود پنتاگون قصد دارد به خانواده قربانیان حمله پهپادی که اشتباهاً ۱۰ غیر نظامی افغان از جمله هفت کودک را هدف قرار داد، غرامت بپردازد.

حمله غیرقابل توجیه مذکور که با هدف به رخ کشیدن مبارزه ادعایی علیه داعش در واپسین روزهای حضور نظامی آمریکا در افغانستان رخ داد، به قیمت جان «زماری احمدی» امدادگر افغان و شماری از اعضای خانواده او تمام شد.

نماینده مسلمان کنگره آمریکا از ایالت «مینه سوتا» نیز به موضوع اعتراف ارتش آمریکا درباره اشتباه بودن حمله پهپادی به کابل واکنش نشان داده و خواستار پرداخت غرامت به قربانیان حملات این کشور شده بود.

همچنین «برنی سندرز» سناتور دموکرات کنگره ضمن تراژدی خواندن حمله پهپادی اشتباه در افغانستان، اقدام مذکور را موجب بی آبرویی ایالات متحده قلمداد کرده بود.

کد خبر 5374995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha