۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۰:۴۰

مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر:

روند اجرا و تکمیل سدهای استان بوشهر تسریع می‌شود

روند اجرا و تکمیل سدهای استان بوشهر تسریع می‌شود

بوشهر- مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته، روند اجرا و تکمیل سدهای استان بوشهر تسریع می‌شود.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تشریح آخرین وضعیت اجرای سدهای استان بوشهر اظهار داشت: سد الکی به عنوان بزرگترین پروژه حوزه آب استان بوشهر دارای پیشرفت ۳۷ درصدی است.

وی با اشاره به اجرای شبکه پایاب این سد اضافه کرد: قول‌های خوبی برای تأمین اعتبار و تکمیل این سد ارائه شده است که امیدواریم در سریع‌ترین زمان شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر خاطرنشان کرد: سد خائیز در شهرستان تنگستان در مرحله آبگیری قرار دارد و امسال آبگیری می‌شود و آب مورد نیاز نخیلات را تأمین خواهد کرد.

وی بیان کرد: تا دو ماه آینده مناقصه اجرای سد باهوش آغاز می‌شود که یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است و زمینه‌ساز تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی است.

پیشرفت ۸۰ درصدی سد اخند

محمدی با اشاره به اینکه سد دشت پلنگ با ظرفیت ۱۵۰ میلیون مترمکعب با فاینانس خارجی در دست اجرا است افزود: این طرح رفع مشکل شده و با پیشرفت خوبی در دست اجرا است.

وی میزان پیشرفت سد باغان را ۶۷ درصد عنوان کرد و ادامه داد: این سد سال آینده آبگیری می‌شود و خط انتقال آن نیز باید اجرا شود تا آب مورد نیاز دو شهر و ۱۷ روستا فراهم شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی سد اخند در شهرستان عسلویه تاکید کرد: سال گذشته ۵۰۰ هزار مترمکعب آب توسط این سد ذخیره شد و به شبکه آب منتقل شد.

وی با بیان اینکه سد دهرود هم در حال طی مراحل برای اجرا است، ادامه داد: ساخت سد عنبری در دشتستان و سد چهار روستایی در مرحله طراحی هستند.

کد خبر 5375831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha