۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰

با حضور تولیت آستان های مقدس؛

پنجمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه در شهرری آغاز شد

پنجمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه در شهرری آغاز شد

به میزبانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی امروز چهارشنبه ۲۴ آذرماه با حضور نمایندگان آستان های مقدس و اعتاب مقدس آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س)، حجت الاسلام کلانتری تولیت آستان حضرت احمد بن موسی الکاظم (شاهچراغ)، حجت الاسلام نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، حجت الاسلام رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از مهمانان ویژه این اجلاسیه هستند.

سخنرانی تولیت آستان های مقدس، ارائه گزارش دبیرخانه اجلاسیه، بررسی گام دوم طرح قرآنی «من قرآن را دوست دارم» و ارائه گزارش اجرای گام اول، ارائه گزارش اجرای طرح تبلور نام حضرت مهدی (عج)، ارائه گزارش اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر، تبیین سند ملی زیارت، ارائه گزارش پدافند غیر عامل ویژه آستان های مقدس و بقاع متبرکه و قرائت متن بیانیه پایانی پنجمین اجلاسیه آستان های مقدس، از جمله محوری‌های این اجلاسیه است.

این جلسه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و سپس حجت الاسلام ذوالفقاری معاون بین الملل سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی به گزارش دبیرخانه پرداخت و گفت: شروع فعالیت‌های ما در ذیل هفت کارگروه آغاز شد و کارگروه‌ها تا امروز بازخوردهای خوبی داشته است. بر همین اساس مسائل اعتاب و آستان های مقدس را مدنظر قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: ما تمام تلاش خود را کردیم تا مصوبات جلسه چهارم اجلاسیه را محقق کنیم و امروز این گزارش کار را تقدیم خواهیم کرد. یکی از نقاط قوت این اجلاسیه رویکرد مالی بود. با توجه به وضعیتی که دنیا و کشور با آن مواجهه هستند نمی‌توانستیم بودجه جداگانه ای تعریف کنیم و باید از ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کردیم. با تلاش نمایندگان آستان های مقدس، برنامه‌های جاری آستان ها به نحوی برنامه ریزی شد که بدون ریالی تحمیل به آستان ها مصوبات جلسه چهارم را محقق کنیم.

حجت الاسلام ذوالفقاری تاکید کرد: هنگامی که اندیشه‌ها و فکرها را کنار هم بگذاریم، می توانیم برنامه‌های مشترکی را با حجم بالا و تأثیر گزاری بالا انجام دهیم و عموم فعالیت‌های ما در اعتاب دیگر در عراق، سوریه و حتی لبنان اینگونه به اجرا در آمد و امیدواریم بازتاب آن را ببینیم. در واقع تغییر در ساختار و تغییر در رویکرد مالی و نتیجه محور بودن از قله‌های تغییر بوده است. همچنین برنامه مالی و افق‌های مالی و بهره وری از موقوفات و مستغلات را در دستور کار قرار خواهیم داد.

در ادامه مراسم عباس سلیمی معاون فرهنگی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) اولین اقدامات مشترک طرح قرآنی «من قرآن را دوست دارم» را تشریح کرده و گفت: تلاش به منظور جذب حداکثری مردم به فعالیت های قرآنی، اجرای طرح صلاة که به تصحیح نماز اختصاص دارد، اجرای طرح جزء سی مختص کودکان، ترجمه سایت به عربی و انگلیسی، از جمله این اقدامات است که به منظور انس بیشتر مردم با قرآن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: استمرار حمایت‌های مالی ومعنوی آستان ها از این فعالیت ها و صدور دستورات مقتضی جهت پرداخت سهم مشارکت اعتاب مقدسه از جمله درخواست‌های ما از این اجلاسیه است.

کد خبر 5375889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha