۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۲

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت فضای مجازی در توسعه ابعاد علمی دانش‌آموزان

استفاده از ظرفیت فضای مجازی در توسعه ابعاد علمی دانش‌آموزان

اردبیل- مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل بر استفاده از فضای مجازی در توسعه ابعاد علمی و روحیه پژوهشی در دانش‌آموزان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ناصری بعد از ظهر چهارشنبه در همایش استانی تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان برتر پژوهشگر استان اردبیل اظهار کرد: جلوه‌های حضور آموزش و پرورش در نمایشگاه هفته پژوهش سال جاری خود را ظهور و بروز داد و ما نسبت به سال‌های قبل جهش قابل توجهی در این حوزه شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری برنامه‌ریزی ما سوق دادن تمامی دانش‌آموزان به سمت پژوهش و علوم متنوع است، تصریح کرد: مایه خرسندی و سرافرازی است که معلمان و دانش‌آموزان متعددی از استان اردبیل با کسب عناوین ملی و بین‌المللی در حوزه‌های پژوهش خوش می‌درخشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در هفته پژوهش سال جاری با کیفیت بسیار مطلوب این نمایشگاه را برگزار کرد، گفت: آموزش و پرورش استان اردبیل در کنار پارک علم و فناوری و دیگر دستگاه‌های اجرایی پژوهنده در این نمایشگاه حضوری فعال داشت و ما توانستیم داشته‌های علمی دانش‌آموزان و معلمان خود را به منصه ظهور برسانیم.

ناصری با اشاره به آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی افزود: هدف ما ایجاد صیانت در فضای مجازی است و باید تلاش کنیم تا از ظرفیت این فضا برای سوق دادن دانش‌آموزان به مباحث علمی، پژوهشی و کاربردی استفاده کنیم.

وی تقویت مهارت دانش‌آموزان در جشنواره‌های متعدد استانی و کشوری را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر حضور دانش‌آموزان در المپیادهای مختلف کشوری و حتی جهانی ثابت کرده که استان اردبیل از گنجینه‌های عظیم علمی و پژوهشی برخوردار است و ضروری است تا با بها دادن به این داشته‌ها نام و آوازه استان اردبیل را در جهان پرآوازه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل برگزاری گردش‌های علمی، اردوهای فرهنگی و تربیتی با محوریت مدارس و همچنین جشنواره‌های متعدد پژوهشی را در تقویت روحیه پرسشگری دانش‌آموزان مهم اعلام کرد و گفت: آموزش و پرورش باید در راستای تربیت بعد علمی دانش‌آموزان در کنار سایر آموزش‌ها اقدامی جدی به عمل آورد.

کد خبر 5376345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      0 0
      باتشکر، بازدید از مناطق بکر و طبیعی دارای اثار تاریخی همانند یادمان های مشاهیر علمی در تقویت انگیزه جهت تحصیل و